
Korepetycje z języka polskiego online — „Baba od polskiego”
Szukasz lekcji, które nauczą nie tylko poprawnie pisać, lecz także myśleć krytycznie i świadomie pracować z tekstem? Zespół „Baby od polskiego” prowadzi skuteczne korepetycje 1:1, wyłącznie online, z jasnym planem pracy i wsparciem dostosowanym do potrzeb ucznia.
Dlaczego my?
• doświadczenie i zaufanie – markę tworzy Aneta Korycińska: polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka, podcasterka; zwyciężczyni VIVELO Top Creators 2024 (Education) i laureatka nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie „Książka Roku 2024” IBBY; autorka książki „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD”.
• edukacja włączająca – pracujemy z osobami w spektrum autyzmu, z ADHD, dysleksją; w zespole jest kilka oligofrenopedagożek.
• skuteczność i zakres – przygotowujemy do egzaminu ósmoklasisty i matury (podstawowej oraz rozszerzonej), konkursów kuratoryjnych i olimpiad; pomagamy także w języku polskim jako obcym.
Jak pracujemy?
• tryb pracy – tylko indywidualnie (1:1) i online, z harmonogramem ustalanym na cały rok, aby uczeń miał stały rytm nauki, a rodzic jasny ogląd postępów;
• czas trwania spotkań – regularne korepetycje: 50 minut;
• platforma i organizacja – od 1 września 2025 r. wszystkie zajęcia odbywają się wyłącznie na autorskiej platformie; każdy kursant otrzymuje dostęp do notatek i materiałów także tych ze sklepu „Baba od polskiego”; spotykamy się co najmniej raz w tygodniu.
Dla kogo są nasze korepetycje?
• ósmoklasista – uporządkowana praca nad czytaniem ze zrozumieniem i pisaniem form egzaminacyjnych, gramatyka, kompleksowe przygotowanie do egzaminów;
• maturzysta (podstawa i rozszerzenie) – teza, argumentacja, analiza lektur, notatka syntetyzująca, praca z tekstem, kompleksowe przygotowanie do egzaminów;
• nauka do konkursów kuratoryjnych i olimpiad – strategia, kryteria, praca z tekstem źródłowym, kompleksowe przygotowanie;
• uczeń neuroatypowy – metody włączające i mnemotechniki, spokojne tempo i jasne instrukcje, autorski program przygotowania do egzaminów;
• osoba ucząca się polskiego jako obcego – komunikacja, gramatyka w użyciu.
Uwaga organizacyjna: w roku szkolnym 2025/2026 Aneta Korycińska prowadzi jedynie pojedyncze konsultacje indywidualne (od stycznia); stałą, cotygodniową pracę z uczniami prowadzą członkinie i członkowie zespołu. Miejsce na zajęcia jest przyznawane zgodnie z kolejnością zgłoszeń, jeśli tylko uda się pogodzić dostępność ucznia z dostępnością odpowiedniego nauczyciela.
Chcesz dołączyć? Wejdź na stronę „Zapisz się na zajęcia”, sprawdź „Cennik usług” i wybierz termin.

Aneta Korycińska
Wymyśliłam sobie najbardziej sformalizowany zawód i wykonuję go tak, że wspaniale się przy tym bawię. Jestem polonistką, redaktorką, oligofrenopedagożką i podcasterką, a także założycielką marki „Baba od polskiego”, która od 2017 roku przyciąga uwagę ponad 10 milionów użytkowników. Zwyciężyłam w konkursie VIVELO Top Creators 2024 w kategorii Education i jestem laureatką nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie „Książka Roku 2024” polskiej sekcji IBBY. Napisałam książkę „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD” (wyd. Prószyński i S-Ka) oraz planery: szkolny, ósmoklasisty i maturzysty (wyd. Eurograf-Bis). Jestem też autorką serii „Nauka z audiobooka” (wyd. Harde) i piszę posłowia do serii klasyki polskiej literatury „Kiedyś Przeczytam” wydawnictwa Powergraph. Organizuję Romantykon – konwent miłośników romantyzmu, a także tworzę scenariusze lekcyjne dla instytucji kulturalnych, np. Teatru Polskiego w Warszawie i Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Tworzę materiały edukacyjne, mówię o mnemotechnikach, tłumaczę z polskiego na nasze i przede wszystkim udowadniam niedowiarkom, że każdy może być dobry z pisania. Jestem taką babą od polskiego, dla której nie ma znaczenia, czy młody człowiek czyta „Potop” czy mangi — jeśli ma coś do powiedzenia, niech odważy się mówić to głośno, bo język polski to nauka krytycznego myślenia i dialogu. Do tego jestem oligofrenopedagożką z ADHD, nie śpię, gadam, latam i pokazuję, że metody nauki stosowane przy pracy z osobami neuroatypowymi są dobre dla wszystkich — tym właśnie jest „moja” edukacja włączająca. Uwielbiam się uczyć i poznawać nowe branże — ukończyłam polonistykę, psychologię zwierząt, zarządzanie oświatą, oligofrenopedagogikę oraz redakcję językową tekstów. Na co dzień prowadzę zajęcia indywidualne z uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych, przygotowuję do olimpiad oraz szkolę nauczycieli i firmy. Prywatnie jestem mamą i wierzę, że w edukacji najważniejszy jest dialog z każdym człowiekiem.
W ROKU SZKOLNYM 2025/2026 JEDYNIE POJEDYNCZE KONSULTACJE INDYWIDUALNE od stycznia (jesienią WZBOGACAM ŚWIAT O KOLEJNEGO CZŁOWIEKA)
Od marca 2021 r. nie jestem już jedną Babą od polskiego.

Magda Rudkowska
Zawodowo czytam i piszę, pracuję naukowo (dr hab. w dziedzinie literaturoznawstwa), od zawsze lubię uczyć siebie i innych. Nie ma, że boli, uczę do skutku. Staram się też o wzajemną przyjemność i rozwijanie zainteresowań.:)
GŁÓWNIE MATURA - POZIOM ROZSZERZONY
NIE PRZYGOTOWUJĘ DO OLIMPIADY

Monika Gawianowska
Jestem głęboko przekonana o tym, że edukacja to przede wszystkim relacja. Utwierdzam się w tym przekonaniu codziennie, podczas mojej szkolnej praktyki i w indywidualnej pracy z osobami uczniowskimi. Uczę języka polskiego w szkole podstawowej oraz w technikum, jestem także nauczycielką wspomagającą ucznia w spektrum autyzmu. Od trzech lat przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty; jestem egzaminatorką maturalną. Ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim, podyplomowo studiowałam dziennikarstwo i PR oraz bibliotekoznawstwo. Interesuję się historią polskich Żydów, mechanizmami dyskryminacji i wykluczenia. Najchętniej czytam literaturę faktu i poezje Szymborskiej.

Małgorzata Bryda
Cześć! Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie, dyplomowaną nauczycielką języka polskiego z dwudziestoletnim stażem, egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Od kilku lat pracuję także jako osoba wspierająca proces kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym w spektrum autyzmu. Ponadto jestem trenerem mentalnym dzieci i młodzieży, ukończyłam kurs Treningu Umiejętności Społecznych.
Zapraszam na zajęcia, w czasie których przygotuję Cię do egzaminu ósmoklasisty, nauczę pisania różnych form wypowiedzi, omówię z Tobą każdą lekturę, każde zagadnienie gramatyczne, pomogę w zrozumieniu bieżącego materiału, w powtórzeniu wiadomości do kartkówek, sprawdzianów. Chętnie podejmę się także przygotowania Cię do konkursów literackich, kuratoryjnych. Mam na swoim koncie finalistów i laureatów konkursów, od zasięgu miejskiego po ogólnopolski.
Od lat przyświeca mi cel, żeby w trakcie zajęć pokazywać, że nauka przedmiotu może być przyjemna, a nawet zabawna, że nie trzeba się bać mnie czy tym bardziej „polskiego".
TYLKO SZKOŁA PODSTAWOWA

Wojciech Górnaś
Uczy języka polskiego jako obcego, pracuje również jako nauczyciel literatury. Przez większość dotychczasowego życia zawodowego zajmował się książkami – z wykształcenia jest redaktorem… dlatego jeśli poprawi Twoje wypracowanie, traktuj to jako duży krok na drodze do literackiego Nobla.
Umie improwizować do rymu trzynastozgłoskowcem, choć gdy zaczyna to robić, jego córka Olga każe mu natychmiast przestać.
Czasem spotkacie go w Puszczy Białowieskiej, gdzie działa jako aktywista graniczny.

Anna Machocka
Uczę w rozmowie, opowieści, relacji. Uważam, że wrażliwa szkoła jest możliwa. Uczę tak, żeby budować pewność siebie osoby uczniowskiej, motywować, ale też ukazywać praktyczne korzyści z lekcji. Pokazuję sens literatury, moc, która płynie z rozumienia tekstu, procesów, historii literatury i kultury. Szkoła może być wrażliwa i czuła na niesprawiedliwości. Umiem taką zrobić, bo złoszczą mnie nierówne szanse i wykluczenie. Chciałabym, żeby w polskim systemie edukacji było miejsce dla każdej osoby.
Jestem nauczycielką języka polskiego w warszawskim liceum, lektorką języka polskiego jako obcego, ekspertką edukacji osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, autorką i wieloletnią koordynatorką programu wspierającego naukę osób niepolskojęzycznych w polskim systemie edukacyjnym. Specjalizuję się w przygotowaniach do matury.
Uwielbiam wiek XIX i najbardziej chciałabym żyć wtedy we Lwowie: rozmawiać o poezji i literaturze, pisać do „Steru” i odkrywać zupełnie dzikie Tatry w czasie niebezpiecznych podróży. Oprócz tego to już najfajniejsze na świecie jest uczenie o Dziadach i Panu Tadeuszu, odkręcanie stereotypów o średniowiecznej ciemnocie i sprawdzanie co naprawdę napisane jest w Biblii.
Poezję czytam fotografią. Oswajam emocje.
Lubię konteksty, lubię nurzać się w skojarzeniach popkulturowych. Uczenie jest dla mnie sposobem na to, żeby świat stawał się trochę lepszy.
Wrażliwość jest spoko.
TYLKO ZAKRES SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ.

Paulina Bielobradek
Uwielbiam uczyć zarówno innych, jak i siebie, dlatego próbowałam wielu rzeczy: choreografii, dogoterapii, zoopsychologii, muzykologii, gry na gitarze i skrzypcach, francuskiego, szydełkowania, a chciałabym się nauczyć w zasadzie wszystkiego. Do moich najważniejszych osiągnięć mogę zaliczyć ukończenie filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz zrobienie wszystkich pytajników w Wiedźminie III (w tym tych na Skellige). Kocham jesień, deszcz i „Dziady”. Zdecydowanie bliżej mi do romantyzmu niż pozytywizmu, lubię wczytywać się w teksty kultury i doświadczać sztuki. Zapraszam na rozmowy o języku, literaturze i życiu, które się w nich kryje, a także na powtórki przed egzaminem — pod czujnym psim okiem i najlepiej z kubkiem parującej herbaty w dłoni.
SZKOŁA PODSTAWOWA, ASD, ADHD, DYSLEKSJA

Anna Sobieska
Zawodowo zajmuję się badaniem historii literatury, pracuję w Polskiej Akademii Nauk.
Pisałam książki o Leśmianie, Tuwimie, Liebercie..., o poezji rosyjskiej i kulturze romskiej.
Wiem, co to lęk przed mówieniem, przed egzaminem, sprawdzianem czy kartkówką.
Znam uczucie złości, gdy materiał do opanowania wydaje się trudny i nudny.
Chętnie pomagam.
CHĘTNIE OSOBY Z ADHD I SPEKTRUM AUTYZMU

Natalia Hałaszkiewicz
Ukończyłam filologię polską w Łodzi i od tamtej pory chodzę takimi ścieżkami zawodowymi, które wiodą do książek i języka polskiego. Choć sama najlepiej odnajduję się w słowach, to wrażliwość artystyczną wyssałam z mlekiem matki malarki i od dziecka fascynuje mnie, jak różne dziedziny sztuki przeplatają się z literaturą. Zagadana najchętniej będę mówić o „Lalce” albo jakiejś ostatnio odwiedzanej wystawie.
Od lat wspieram uczniów w przełamywaniu bariery, która dzieli ich od zrozumienia tekstu literackiego. Celem moich lekcji jest dotarcie do wyobraźni tak, by zmniejszyć dystans między czytającym a wymaganą programowo lekturą. Pomagam rozwinąć chęć świadomej, swobodnej i inspirującej pracy z każdym tekstem kultury poprzez analizowanie, interpretowanie i tworzenie. Uczę, jak korzystać z zasobu wiedzy zdobytej w szkole, jak dostrzegać motywy, selekcjonować wnioski, co za tym idzie, jak konstruować ustną oraz pisemną formę wypowiedzi.
TYLKO SZKOŁA PONADPODSTAWOWA

Julia Nita
Ukończyłam filologię polską na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, aktualnie studiuję jeszcze psychologię. Obok nauczania czas spędzam na czytaniu i zamierzam pokazać Ci, że może być to przyjemne i satysfakcjonujące zajęcie. Staram się mówić o języku polskim w taki sposób, aby stał się także twoją pasją, a jeśli nie - abyś zdał/zdała egzamin maturalny na wymarzony procent 🙂
TYLKO SZKOŁA PONADPODSTAWOWA

Julia Opolska
Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i nauczycielką języka polskiego. Uwielbiam literaturę okresu romantyzmu, ale równie mocno fascynują mnie powieści fantasy, wampiry i dystopie. Dlatego na moich zajęciach pokazuję, że szkolne lektury mogą spotkać się z literaturą, którą czytasz z przyjemnością. Uczę pisania krótkich i długich form wypowiedzi, pomagam w odnajdywaniu najważniejszych myśli oraz motywów literackich. W sposób przystępny tłumaczę zasady ortograficzne i interpunkcyjne. Pokazuję, jak czytać lektury, aby naprawdę je zrozumieć. Chcę, żeby nauka polskiego była prosta, skuteczna i – przede wszystkim – przyjemna.
Za komunikację z Państwem odpowiadają:

Jan Brożek
Ekspert z zakresu zasad oceniania egzaminu ósmoklasisty i matury z języka polskiego, dla którego Informator ani inne dokumenty CKE nie mają żadnych tajemnic. Koordynator rozwoju platformy kursowej, ekspert w zakresie kreatywnych metod nauczania języka polskiego.

Stefa Marchwiówna
Osoba współzałożycielska magazynu „Stoner Polski” i Stowarzyszenia Kultura w Pracy. Zajmuje się graficznym projektowaniem publikacji, typografią, komunikacją wizualną, składem i ilustracją. Publikowałx w „Wizjach”, “Rzyradorze” i „Szajnie”. Współpracowałx m.in z Domem Literatury w Łodzi, Fundacją Duży Format, Fundacją KONTENT, Wydawnictwem Ha!art, Krakowską Szkołą Poezji im. Aleksandra Fredry i Stowarzyszeniem Pisarzy Polskich.