To propozycja, a nie jedyne słuszny sposób pisania. Testowana na ludziach.
1 AKAPIT | WPROWADZENIE/ANALIZA FRAGMENTU KONTEKST (wystarczy jeden, polecam danie go do wstępu, przy okazji wiadomo, od czego zacząć) | |
TEZA – Należy zatem stwierdzić, że…[przerabiasz polecenie] | ||
2 AKAPIT | ARGUMENT 1 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) | |
PRZYKŁAD LEKTURY OBOWIĄZKOWEJ/ WSKAZANEJ W POLECENIU Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] | ||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) | ||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU | ||
3 AKAPIT | ARGUMENT 2 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) | |
UTWÓR LITERACKI Z INNEJ EPOKI Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] | ||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) | ||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU | ||
4 AKAPIT | ARGUMENT 3 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) | |
UTWÓR LITERACKI Z INNEJ EPOKI Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] | ||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) | ||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU | ||
5 AKAPIT | PODSUMOWANIE WSZYSTKIEGO, PRZYPOMINASZ TEZĘ, ARGUMENTY I TEKSTY, NA KTÓRE SIĘ POWOŁAŁ_Ś W ROZWINIĘCIU |
.