Zafascynować literaturą, nauczyć myśleć logicznie i pomagać w zdobyciu umiejętności precyzowania myśli, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa.
Przygotujemy cię do konkursów kuratoryjnych, olimpiad, matury z języka polskiego i filozofii; debat; nauczymy łaciny, nauczymy języka polskiego od postaw. Pracujemy też z osobami, które cierpią z powodu zaburzeń nastroju; dysleksji, wybrały nauczanie domowe lub są diagnozowane pod kątem spektrum autyzmu, ADHD. W naszym zespole pracują dwie dyplomowane psychoterapeutki.
Aneta Korycińska
Polonistka, nauczycielka, redaktorka, oligofrenopedagożka, podcasterka. Udzielam korepetycji z literaturo- i językoznawstwa, prowadzę warsztaty pisarskie, wspomagam proces uczenia się uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i ze spektrum autyzmu; pomagam zdobyć odpowiednie umiejętności i przygotowuję do egzaminów. Napisałam książkę „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD” (wyd. Prószyński i S‑Ka) Moim konikiem jest dydaktyka pisania wypracowań. Wiem, że moje starania mają sens, gdy uda mi się pokazać niedowiarkom, że potrafią myśleć logicznie także o języku. Specjalizuję się w pracy z osobami w spektrum autyzmu i ADHD, zajmuję się osobami z opinią o dysleksji; wspomagam w nauczaniu domowym; pracuję z osobami cierpiącymi na zaburzenia nastroju. Przygotowuję do konkursów literackich, kuratoryjnych, olimpiad. Mogę pochwalić się dużym gronem finalistów. Założyłam firmę w styczniu 2017 r., od tej pory tworzę wszystkie materiały edukacyjne samodzielnie — większość z nich znajduje się w wolnym dostępie na mojej stronie www.babaodpolskiego.pl, część — można kupić w SKLEPIE. Odpowiadam także za prowadzenie całej marki osobistej, jaką przez te lata udało mi się stworzyć. Informacje o moim wykształceniu, projektach społecznych, artykułach i doświadczeniu zawodowym można przeczytać w zakładce DYPLOMY.
Od marca 2021 r. nie jestem już jedną Babą od polskiego.
Magda Próchniak
Od kilku lat przygotowuję uczniów do egzaminów z polskiego, przede wszystkim do egzaminu 8‑klasisty. Mam doświadczenie w pracy z obcokrajowcami – zarówno z językiem polskim jako obcym, jak i jako drugim. Znam specyfikę pracy z uczniem obcojęzycznym. Jako filolożka klasyczna uczyłam też łaciny, a jako samozwańcza filozofka (i laureatka ogólnopolskich konkursów) przygotowywałam do olimpiad i konkursów z filozofii. Chętnie „przemycam” treści z historii kultury, przede wszystkim z antyku. Jestem również absolwentką historii i pilnuję, by uczniowie znali kontekst historyczny omawianych lektur.
Znam wymogi Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, lubię twórczą pracę z tekstem i pisanie poza schematem. Z poezji najbardziej lubię tę staropolską oraz… dwudziestowieczną. W gimnazjum byłam zagorzałą fanką Marka Grechuty, w liceum znałam na pamięć Czesława Miłosza. Jestem osobą nieneurotypową i wiem, że szkoła może być bardzo trudnym doświadczeniem, więc staram się je czynić łatwiejszym.
Samanta Dryja-Zabielska
Jestem tęczową osobą nauczycielską. Słucham, wspieram, uczę, bawię. Działam według autorskiego programu, który dostosowuję do indywidualnych potrzeb osoby uczącej się. Traktuję proces nauczania-uczenia się jako wspólną podróż, pełną niespodzianek, trudności i pomyślnych rozwiązań. Na zajęciach tworzę przyjazną, bezpieczną atmosferę.
Moim konikiem jest czytanie – uczę uważnego, krytycznego czytania i sprawiam, że ta czynność staje się przyjemna. Stworzyłom pomoc w samodzielnym czytaniu – Lekturownik. Zagadnieniem czytania zajmuję się również naukowo. Napisałom współautorską monografię „Czytanie w praktyce szkolnej. O odbiorze lektur szkolnych” oraz liczne artykuły na temat czytania krytycznego, etycznego, ekokrytycznego.
Ukończyłom studia filologiczne I i II stopnia o specjalności antropologiczno-kulturowej i nauczycielskiej a także semestr historii sztuki na UJ. Mam za sobą także pomyślnie zakończony pierwszy semestr studiów Artes Liberales UW, jestem w trakcie kursu tutorskiego. Lubię się rozwijać, dlatego w codzienności dostrzegam okazje do nauki czegoś nowego. Błędy to nie porażki tylko nieodłączony element procesu uczenia się.
Katarzyna Zwolska-Płusa
Cześć! Jestem polonistką, filozofką i psychoterapeutką w szkoleniu. W czym mogę Ci pomóc? Przygotowuję do egzaminów z języka polskiego na każdym etapie kształcenia, prowadzę zajęcia rewalidacyjne dla osób w spektrum autyzmu. Wszystko to w atmosferze dialogu i twórczej pasji.
W mojej ofercie znajdziesz również, a raczej przede wszystkim, konsultacje psychoterapeutyczne. Jeśli doświadczasz traumy szkolnej, zaburzeń odżywiania, depresji czy lęków – postaram się pomóc. Szczególnie dobrze czuję się w pracy z osobami autystycznymi, do których sama się zaliczam. Cechuje mnie duża otwartość na nauroróżnorodność. Wspieram też osoby queer. Z zaangażowaniem pracuję w Fundacji Dziewczyny w Spektrum, która działa dla dziewcząt, kobiet i osób LGBT+ w spektrum autyzmu.
By zająć się psychoterapią, postanowiłam zrezygnować z kariery naukowej, ale wciąż mam w sobie „małego mądralę”, dlatego mogę też pomóc Ci w redakcji tekstów naukowych.
Jestem pisarką i poetką nominowaną do Wrocławskiej Nagrody Silesius, więc jeśli potrzebujesz warsztatów twórczych, konsultacji literackich albo po prostu rozmów o literaturze współczesnej – jestem do dyspozycji.
Specjalizacja: nauczycielka, psychoterapeutka, tutorka rozwojowa
Zakres wsparcia: traumy szkolne, przemoc rówieśnicza, zaburzenia depresyjne i lękowe, zaburzenia odżywiania, autoagresja, planowanie celów edukacyjnych, mentoring edukacyjny, wsparcie dla neuroróżnorodności i osób LGBT+
Doświadczenie zawodowe: Od 2011 – 2022 pracowałam jako tutorka szkolna i rozwojowa z dziećmi i młodzieżą w Autorskim Liceum Artystycznym i Akademickim ALA w Częstochowie. Szkoliłam nauczycieli i dyrektorów szkół w obszarze edukacji spersonalizowanej (projekt „Wychować Człowieka Mądrego”). Od 2016 do 2022 roku prowadziłam zajęcia z zakresu kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, tutoringu akademickiego na Uniwersytecie im. Jana Długosza w Częstochowie. Tam też przygotowuję rozprawę doktorską o posttruamatycznym doświadczeniu sacrum w literaturze. Od roku 2020 jestem nauczycielką współorganizującą kształcenie dla dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu. Prowadzę własny gabinet w Częstochowie oraz przyjmuję w gliwickim Ośrodku Terapii Rodzin i Par.
Katarzyna Kotaba
Jestem doktorką literaturoznawstwa, polonistką, biblioterapeutką, edukatorką. Udzielam korepetycji z języka polskiego. Ponadto mam doświadczenie w prowadzeniu spotkań autorskich, warsztatów biblioterapeutycznych, ogólnorozwojowych, czy przeznaczonych dla rodziców, na których podpowiadam nie tylko co, ale też jak czytać dzieciom i z dziećmi. Uważam, że literatura jest drogą do zrozumienia siebie i innych.
Prowadzone przeze mnie badania naukowe dotyczyły literatury dla dzieci i młodzieży, w związku z czym podpowiadam młodym ludziom, co, zgodnego z ich zainteresowaniami, pasją, warto przeczytać.
Pokazuję również jak robić notatki, by nie były jedynie zlepkiem słów zapisanych na białej karcie.
Prowadzę korepetycje z pisania prac dyplomowych: wyjaśniam krok po kroku, jaka powinna być budowa pracy, jak dobierać tematy, tworzyć rozdziały, jaką metodologię wybrać i jak konstruować wypowiedź.
W nauczaniu stawiam na indywidualne podejście do osób uczniowskich, wzajemny szacunek i komfort pracy.
Z uśmiechem i otwartością podchodzę do każdego człowieka.
Magda Rudkowska
Zawodowo czytam i piszę, pracuję naukowo (dr hab. w dziedzinie literaturoznawstwa), od zawsze lubię uczyć siebie i innych. Nie ma, że boli, uczę do skutku. Staram się też o wzajemną przyjemność i rozwijanie zainteresowań.:)
Monika Gawianowska
Jestem głęboko przekonana o tym, że edukacja to przede wszystkim relacja. Utwierdzam się w tym przekonaniu codziennie, podczas mojej szkolnej praktyki i w indywidualnej pracy z osobami uczniowskimi. Uczę języka polskiego w szkole podstawowej oraz w technikum, jestem także nauczycielką wspomagającą ucznia w spektrum autyzmu. Od trzech lat przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty; jestem egzaminatorką maturalną. Ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim, podyplomowo studiowałam dziennikarstwo i PR oraz bibliotekoznawstwo. Interesuję się historią polskich Żydów, mechanizmami dyskryminacji i wykluczenia. Najchętniej czytam literaturę faktu i poezje Szymborskiej.
Paulina Kaleta
Romantyczna perfekcjonistka, marzycielka, pełna pomysłów, wybujałej wyobraźni i nieograniczonej kreatywności. Uczę języka polskiego w szkole podstawowej. Jestem także z wykształcenia logopedką, a obecnie studiuję bibliotekoznawstwo. Przygotowuję uczniów do egzaminu ósmoklasisty oraz matury. Od uczenia bardziej kocham czytać 😉
Za komunikację z Państwem odpowiada:
Robert Kowalski
Pisarz i poeta, autor powieści „Wieszczowie” (K.I.T. Stowarzyszenie Żywych
Poetów, 2020) o Adamie Mickiewiczu, Juliuszu Słowackim i Fryderyku Chopinie i książki „Od
Adama do Zygmunta. Romantyczne biografie” (Pewne wydawnictwo, 2022). Prowadzi stronę
„Paryskie salony romantyków” – kompendium wiedzy na temat romantyzmu, zawierające biografie, portrety i fotografie, drzewa genealogiczne, metryki oraz wiele innych informacji o najważniejszych artystach epoki. Zorganizował larp „Wesele Sand i Chopina” w pałacu w Jabłonnie (2020), od 2021 roku współorganizuje konwent miłośników romantyzmu „Romantykon”, wprowadził również w życie projekt „Potomkowie romantyzmu” – serię wywiadów ze współcześnie żyjącymi potomkami romantyków.
Paryskie salony romantyków
Jan Brożek
Prawa półkula Baby od polskiego (ale nie półmózg). Jako COO rozwijam pomysły, żeby Baba rosła w siłę, a Aneta skupiała się na uczeniu. Podobno pcham Babowy wózeczek do przodu (bo do tyłu byłoby trudno).
Stefa Marchwiówna
Osoba współzałożycielska magazynu “Stoner Polski” i Stowarzyszenia Kultura w Pracy. Zajmuje się graficznym projektowaniem publikacji, typografią, komunikacją wizualną, składem i ilustracją. Publikowałx w “Wizjach”, “Rzyradorze” i “Szajnie”. Współpracowałx m.in z Domem Literatury w Łodzi, Fundacją Duży Format, Fundacją KONTENT, Wydawnictwem Ha!art, Krakowską Szkołą Poezji im. Aleksandra Fredry i Stowarzyszeniem Pisarzy Polskich.