Regulamin sklepu, newslettera, platformy edukacyjnej i korepetycji online
babaodpolskiego.pl i platforma.babaodpolskiego.pl


§1. Postanowienia wstępne

Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Strony internetowej oraz Sklepu babaodpolskiego.pl, zasady zawierania umów o dostarczanie Produktów cyfrowych, zasady świadczenia Usług cyfrowych, w tym prowadzenia Konta na Platformie edukacyjnej i dostarczania Newslettera oraz zasady świadczenia odpłatnych usług Korepetycji online.

Regulamin jest dostępny na stronie internetowej pod adresem: https://babaodpolskiego.pl/regulamin/ 

Każdy Klient, Użytkownik i Uczeń zobowiązani są do zapoznania się z treścią Regulaminu i jego akceptacji przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.


§2. Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

Sprzedawca – Aneta Korycińska, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą BABA OD POLSKIEGO Aneta Korycińska, pod adresem: ul. Starowiślna 9a/5, 03-193 Warszawa, NIP: 8222229457, REGON: 366297090.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (pełnoletnia) lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych (małoletni, który ukończył 13 lat, działający w zakresie, w jakim prawo go do tego upoważnia lub za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie lub korzystająca z nieodpłatnej Usługi cyfrowej oferowanej przez Sprzedawcę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).

Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (pełnoletnia) lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych (małoletni, który ukończył 13 lat, działający w zakresie, w jakim prawo go do tego upoważnia, lub za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego), która dokonuje zapisu na Newsletter lub korzysta z innych Usług cyfrowych, a tym samym zawiera ze Sprzedawcą Umowę.

Uczeń – osoba fizyczna korzystająca bezpośrednio z Platformy edukacyjnej, w tym Korepetycji i kursów online.

Strona internetowa – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://babaodpolskiego.pl/.

Sklep – funkcjonalność Strony internetowej za pomocą, której Klient może dokonać zakupu, dostępna pod adresem: www.babaodpolskiego.pl/sklep/.

Platforma edukacyjna – serwis internetowy, dostępny pod adresem: https://platforma.babaodpolskiego.pl, za pośrednictwem którego Klient lub wskazany przez niego w Formularzu rejestracji Uczeń, uzyskuje dostęp do zakupionych Produktów cyfrowych i Korepetycji.

Produkt cyfrowy – treści cyfrowe (np. e-book, kurs on-line, materiały szkoleniowe) wytwarzane i dostarczane Klientowi w postaci cyfrowej za pośrednictwem Platformy edukacyjnej, stanowiące przedmiot Umowy.

Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych (np. Newsletter, Konto na Platformie edukacyjnej). 

Korepetycje – usługa świadczona przez Sprzedawcę w formie spotkań online (zajęć dydaktycznych) za pośrednictwem Platformy edukacyjnej.

Newsletter – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, polegająca na cyklicznym przesyłaniu wiadomości e-mail zawierających m.in. informacje handlowe i marketingowe, w szczególności dotyczące produktów, oferty, promocji, nowości oraz wydarzeń związanych ze Sklepem i ofertą Sprzedawcy.

Formularz zapisu na Newsletter – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie umowy o dostarczanie Newslettera. 

Konto – funkcjonalność na Platformie edukacyjnej automatycznie aktywowana w chwili złożenia Zamówienia, dzięki której Klient ma dostęp do zakupionych Produktów cyfrowych, Kursów, historii Zamówień oraz może korzystać z Korepetycji. 

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.

Formularz rejestracji – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zgłoszenie zainteresowania Korepetycjami.

Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów i Usług cyfrowych do Koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.

Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty i Usługi cyfrowe do zakupu, za pomocą którego Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji szczegółów Zamówienia.

Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe Klienta, Użytkownika lub Ucznia niezbędne do dokonania zakupu w Sklepie, uzyskania dostępu do zakupionej do treści i/lub usługi cyfrowej za pośrednictwem Platformy edukacyjnej lub uzyskania dostępu do bezpłatnej Usługi cyfrowej lub Newslettera. 

Konto (na Platformie Edukacyjnej) – usługa świadczona drogą elektroniczną, stanowiąca zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, utworzony automatycznie dla Klienta w momencie skutecznego dokonania zakupu Produktu cyfrowego lub Korepetycji. Konto służy do zarządzania dostępem do zakupionych ebooków oraz kursów i umożliwia Klientowi lub Uczniowi wskazanemu przez Klienta w Formularzu rejestracji korzystanie z nich w czasie trwania Umowy. Za pomocą konta Klient lub wskazany przez niego Uczeń może również korzystać z Korepetycji oraz zarządzać kalendarzem spotkań w ramach Korepetycji. 

Operator Płatności – zewnętrzny wyspecjalizowany podmiot świadczący usługi płatnicze online za pośrednictwem, którego Klient dokonuje opłat za Produkty cyfrowe i Korepetycje oferowane przez Sprzedawcę.

Umowa – umowa sprzedaży, umowa o dostarczanie Produktu cyfrowego lub umowa o świadczenie usług zawarta na odległość.

Regulamin – niniejszy regulamin.


§3. Sposób kontaktu ze Sprzedawcą 

  1. Klient, Użytkownik i Uczeń mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:

    1. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: [email protected].

    2. pisemnie na adres: pisemnie na adres: ul. Starowiślna 9a/5, 03-193 Warszawa.

  2. Sprzedawca, zgodnie z Rozporządzeniem 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) wyznaczył punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, a także do kontaktu z Użytkownikami Usług cyfrowych oferowanych przez Sprzedawcę oraz osób trzecich na potrzeby stosowania ww. rozporządzenia. 

  3. Obsługa punktu kontaktowego dostępnego pod adresem: [email protected] odbywa się w języku polskim.


§4. Środowisko cyfrowe Klienta

  1. Do korzystania ze Strony internetowej, Sklepu oraz Platformy edukacyjnej, niezbędne są:

    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,

    2. przeglądarka plików pdf, Word, Excel (w przypadku ebooków oraz materiałów edukacyjnych udostępnianych w ramach kursów online i Korepetycji)

    3. aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),

    4. w przypadku niektórych Produktów cyfrowych lub usług (np. webinarów na żywo, Korepetycji) może być wymagane zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub skorzystanie z zewnętrznej aplikacji (np. Zoom lub innych aplikacji do webinarów i spotkań online), o czym Sprzedawca poinformuje Klienta przed dokonaniem zakupu, umieszczając tę informację w opisie Produktu cyfrowego, Usługi cyfrowej lub Korepetycji.

  2. Klienta, Użytkownika i Ucznia obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

  3. Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi, Użytkownikowi i Uczniowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej, Sklepu i Platformy edukacyjnej, a także korzystanie z ich funkcjonalności, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione. 

  4. Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, Sklepu i Platformy edukacyjnej, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci, Użytkownicy i Uczniowie zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej i Platformie edukacyjnej oraz mailowo na adres email podany na Koncie na Platformie edukacyjnej. 

  5. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej, Sklepu i Platformy edukacyjnej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym przez Klienta i Ucznia. 

§5. Usługi świadczone drogą elektroniczną  

  1. Sprzedawca świadczy poprzez Stronę internetową oraz Sklep następujące usługi drogą elektroniczną:

    1. umożliwienie nieodpłatnego dostępu do treści informacyjnych na Stronie internetowej oraz prezentacji asortymentu Sklepu, a także korzystania z opcji wyszukiwarki,

    2. umożliwienie złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu,

    3. utworzenie oraz prowadzenie indywidualnego Konta na Platformie edukacyjnej, za pomocą którego Sprzedawca umożliwia dostęp do odpłatnych Produktów cyfrowych i Korepetycji. 

  2. Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, o których mowa w ust. 1, zawierane są na czas korzystania z usług. Umowa o prowadzenie Konta na Platformie edukacyjnej zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana przez Użytkownika w dowolnym momencie poprzez usunięcie Konta po zalogowaniu lub poprzez przesłanie stosownego żądania Sprzedawcy na adres e-mail wskazany w §3 Regulaminu. Usunięcie Konta oznacza brak dostępu do Produktów cyfrowych oraz możliwości korzystania z Korepetycji. Rezygnacja z pozostałych usług wskazanych w ust. 1 następuje przez zaprzestanie korzystania z danej usługi.


§6. Newsletter 

  1. Sprzedawca za pomocą Strony internetowej umożliwia zapis na Newsletter. Warunki świadczenia tej usługi Sprzedawca opisuje na Stronie internetowej. 

  2. W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:

    1. wypełnić Formularz zapisu na Newsletter;

    2. wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki Newslettera obejmującego marketing bezpośredni produktów i usług cyfrowych Sprzedawcy;

    3. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz dokonać zapisu, klikając przycisk „Zapisz się”;

    4. następnie odszukać wiadomość email od Sprzedawcy wysłaną na adres podany w Formularzu zapisu na Newsletter i kliknąć przycisk potwierdzający zapis. 

  3. Pierwszy Newsletter zostanie dostarczony niezwłocznie po wykonaniu przez Użytkownika newslettera czynności określonych w ust.2. Kolejne Newslettery będą dostarczane przez Sprzedawcę z częstotliwością określoną w opisie Newslettera zamieszczonym na Stronie internetowej. 

  4. Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o dostarczanie Newslettera można rozwiązać poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym Newsletterze lub wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email lub pisemnie na adresy podane w §3 Regulaminu.

§7. Platforma edukacyjna

  1. Platforma edukacyjna jest narzędziem, za pośrednictwem którego Klient lub wskazany przez niego w Formularzu rejestracji Uczeń, uzyskuje dostęp do zakupionych Produktów cyfrowych (np. kursów online) i/lub Korepetycji.

  2. Aby zalogować się do Platformy edukacyjnej niezbędne jest posiadanie Konta. Konto zostaje automatycznie wygenerowane przy pierwszych zakupach obejmujących Kurs online lub Korepetycje. 

  3. Logowanie do Platformy odbywa się za pośrednictwem adresu e-mail podanego w Formularzu zamówienia oraz zdefiniowanego hasła. Klient i wskazany przez niego w Formularzu rejestracji Uczeń mają możliwość zmiany hasła za pomocą linku przesłanego na adres e-mail podany w Zamówieniu lub w ustawieniach na Platformie edukacyjnej dostępnych po zalogowaniu.

  4. Na Koncie przechowywane są dane Klienta, historia złożonych Zamówień, a także linki umożliwiające korzystanie z zakupionych Produktów cyfrowych oraz linki do zajęć i materiałów w ramach Korepetycji. 

  5. Usługi związane z założeniem i utrzymywaniem Konta na Platformie edukacyjnej są świadczone nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy o dostarczenie treści cyfrowych (Produktów cyfrowych) oraz o świadczenie Korepetycji zawierane za pośrednictwem Sklepu, do których dostęp umożliwia Platforma edukacyjna.

§8. Korepetycje

  1. Warunkiem korzystania z Korepetycji jest przesłanie zgłoszenia poprzez Formularz rejestracji dostępny na Platformie edukacyjnej pod adresem: https://platforma.babaodpolskiego.pl/.

  2. W zgłoszeniu należy podać:

    1. dane Klienta niezbędne do wystawienia faktury, 

    2. dane Ucznia, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, szkołę, klasę oraz adres e-mail (preferowana jest domena gmail.com, lecz nie jest to warunek konieczny),

    3. informację o terminach dostępności Ucznia (dni tygodnia i godziny, w których możliwy jest udział w Korepetycjach),

    4. wybrany przedmiot oraz ewentualne preferencje co do nauczyciela.

  3. Osoba dokonująca rejestracji oświadcza, że jest rodzicem/opiekunem prawnym Ucznia lub pełnoletnim Uczniem.

  4. Podanie dodatkowych informacji o trudnościach Ucznia (np. ADHD, spektrum autyzmu, dysleksja lub inne potrzeby edukacyjne) jest dobrowolne i służy wyłącznie lepszemu dostosowaniu zajęć do potrzeb. Dane te są przetwarzane tylko za zgodą rodzica/ opiekuna prawnego lub Ucznia, który ukończył 16 lat.

  5. Przesłanie Formularza rejestracji nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy ani rozpoczęciem świadczenia Korepetycji. Sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia weryfikuje poprawność danych oraz możliwość organizacji lekcji (w tym dostępność terminów).

  6. Umowa o świadczenie usługi Korepetycji zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia od Sprzedawcy możliwości realizacji zajęć oraz ich terminów. Potwierdzenie, wraz z kopią Regulaminu, jest wysyłane na adres e-mail podany w Formularzu rejestracji. 

  7. W przypadku zmiany adresu e-mail do kontaktu ze Sprzedawcą, Klient może go zaktualizować po zalogowaniu do Platformy edukacyjnej.

  8. Zajęcia prowadzone są od poziomu 7 klasy szkoły podstawowej.

  9. Czas trwania pojedynczych Korepetycji wynosi 50 minut.

  10. Zajęcia odbywają się zgodnie z ustaleniami ze Sprzedawcą i nauczycielem, co najmniej raz w tygodniu, przez cały rok szkolny.

  11. Uczniowie oraz nauczyciele otrzymują indywidualny link do zajęć w ramach Korepetycji na Platformie edukacyjnej.

  12. Dodatkowe materiały dydaktyczne są dostępne na Platformie edukacyjnej w podglądzie wybranej lekcji.

  13. Korzystanie z Korepetycji wymaga zalogowania się do indywidualnego Konta na Platformie edukacyjnej, które jest zakładane automatycznie przy pierwszym zakupie Korepetycji lub kursu online.

  14. Opłaty za Korepetycje pobierane są z góry. Konieczne jest uregulowanie należności za dany miesiąc przed rozpoczęciem pierwszych Korepetycji w tym okresie. Brak opłaty uniemożliwia otrzymanie linku do zajęć.

  15. Klient dokonuje płatności za Korepetycje po zalogowaniu się do Platformy edukacyjnej.  W tym celu należy: 

    1. zalogować się na Konto na Platformie, 

    2. przejść do zakładki „Płatności”, 

    3. kliknąć przycisk „Zapłać” przy Korepetycjach za dany miesiąc.

  16. Płatność odbywa się za pośrednictwem wybranego Operatora płatności.

  17. Po dokonaniu płatności faktura udostępniana jest automatycznie na Platformie edukacyjnej.

  18. Korepetycje, które nie odbędą się wyłącznie z powodu nieopłacenia faktury, traktowane są jako nieodwołane w terminie.

  19. Korepetycje można odwołać lub przełożyć bezpłatnie najpóźniej 24 godziny przed planowanym terminem ich rozpoczęcia.

  20. Odwołanie Korepetycji wymaga zalogowania się na Platformę edukacyjną i kliknięcia przycisku „Odwołaj” w widoku Korepetycji oraz podania przyczyny. Nauczyciel zostanie o tym powiadomiony. 

  21. Wniosek o przełożenie Korepetycji należy złożyć po zalogowaniu się do Platformy edukacyjnej, klikając „Przełóż” przy wybranym terminie, który ma zostać przełożony. Po wysłaniu wniosku nauczyciel akceptuje proponowany termin, a w przypadku jego niedostępności, proponuje inny.

  22. W przypadku prawidłowego odwołania (min. 24 godziny wcześniej) środki są zaliczane na poczet kolejnych Korepetycji lub zwracane na konto wskazane przez Klienta.

  23. Sprzedawca może rozwiązać Umowę o świadczenie usług Korepetycji w przypadku:

    1. zaległości w płatnościach przekraczających 21 dni,

    2. dwukrotnego odwołania zajęć w jednym miesiącu,

    3. bez podania przyczyny, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.

  24. Płatnik ma prawo wypowiedzieć umowę:

    1. w przypadku podwyżki cen w ciągu 14 dni od powiadomienia e-mail,

    2. bez podania przyczyny z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.


§9. Składanie Zamówień w Sklepie

  1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.

  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga posiadania Konta na Platformie edukacyjnej.

  3. W celu złożenia Zamówienia należy:

    1. wybrać Produkt cyfrowy będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, 

    2. przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,

    3. przy pierwszym Zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia,, 

    4. przy kolejnych Zamówieniach zalogować się do Konta,

    5. wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,

    6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin, wyrazić zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”, a w przypadku wyboru płatności przez PayPal przycisk „Kontynuuj do PayPal”,

    7. dokonać płatności w wybrany wcześniej sposób.

  4. Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.

  5. Po dokonaniu płatności on-line Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową.

  6. Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia za pomocą przycisku „Kupuję i płacę” między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa o dostarczenie Produktu cyfrowego

  7. Klient otrzyma, na podany w Zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia Umowy, potwierdzenie otrzymania zgody Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) a także kopię treści Regulaminu.


§10. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności

  1. Ceny prezentowane przez Sprzedawcę na Stronie internetowej, Sklepie i Platformie edukacyjnej są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.

  2. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

  3. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Produkcie cyfrowym lub Korepetycjach w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w §9 Regulaminu.

  4. Cena za Produkt cyfrowy lub Korepetycje jest całkowitą kwotą do zapłaty przez Klienta a Klient jest informowany o niej w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy. 

  5. Z dostarczeniem Produktu cyfrowego i Usług cyfrowych nie wiążą się żadne koszty dostawy. 

  6. Dostęp do Produktów i Usług cyfrowych jest wysyłany Klientowi na podany w zamówieniu adres emailowy.

  7. Klient za swoje zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:

    1. karta płatnicza, 

    2. przelewy elektroniczne,

    3. płatności mobilne, w tym blik.

  8. Płatności są realizowane za pośrednictwem Operatorów płatności tj.: 

    1. Paynow, 

    2. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (PayPal).

  9. Informacje na temat dostępnych Operatorów płatności, metod dostawy oraz płatności za Produkty cyfrowe i Korepetycje znajdują się w Formularzu zamówienia.

  10. Klient, zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.

§11. Termin dostarczenia Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej oraz czas dostępu

  1. Sprzedawca Produkt cyfrowy i/lub Usługę cyfrową dostarcza Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy. W przypadku, gdy Produkt cyfrowy lub Usługa cyfrowa mają być dostarczone w późniejszym terminie (przedsprzedaż), Sprzedawca wyraźnie o tym informuje w opisie Produktu i Usługi cyfrowej na Stronie internetowej lub w Sklepie. 

  2. Produkt cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy dostęp do niego lub instrukcja umożliwiająca jego pobranie (np. link aktywacyjny, dane logowania, plik cyfrowy), zostały udostępnione Klientowi w sposób umożliwiający mu natychmiastowe korzystanie z Produktu cyfrowego po zawarciu Umowy, chyba że wyraźnie wskazano w ofercie Sprzedawcy lub opisie produktu inny termin dostarczenia Produktu cyfrowego (przedsprzedaż). Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Sprzedawca udostępni Klientowi instrukcję dostępu lub dane logowania do Platformy edukacyjnej. 

  3. Czas, na jaki Klient i/lub Uczeń otrzymują dostęp do zakupionych Produktów cyfrowych i Usług cyfrowych (np. kursu online, dostępu do platformy), jest każdorazowo wskazany w opisie danego Produktu cyfrowego oraz Usługi cyfrowej dostępnych na Stronie internetowej i w Sklepie. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z tymi informacjami przed zawarciem Umowy.. Dostęp do treści wchodzących w skład Produktu cyfrowego (np. kursu online) może być:

  1. ograniczony czasowo – zgodnie z informacjami zawartymi w opisie na stronie Sklepu po upływie wskazanego okresu Klient i Uczeń tracą dostęp do kursu,

  2. na czas nieoznaczony – w takim przypadku Sprzedawca może podjąć decyzję o wyłączeniu dostępu, uprzedzając Klienta i Ucznia z wyprzedzeniem co najmniej miesięcznym; w takiej sytuacji Klient lub wskazany przez niego w Formularzu rejestracji Uczeń ma możliwość pobrania wszystkich materiałów wchodzących w skład kursu na trwały nośnik (dysk, pamięć urządzenia).


§12. Prawa Własności Intelektualnej

  1. Wszystkie Produkty cyfrowe oraz materiały edukacyjne udostępniane w ramach Korepetycji lub na Platformie edukacyjnej stanowią utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i są chronione prawem. 

  2. Klient/Uczeń ma prawo korzystać z zakupionych Produktów cyfrowych oraz materiałów edukacyjnych wyłącznie na własny użytek. Jakiekolwiek ich powielanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie w celach komercyjnych jest zabronione.


§13. Reklamacja
(Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z umową)

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Produkt cyfrowy, Usługę cyfrową i Korepetycje zgodne z umową.

  2. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z Umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).

  3. Klient składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na adres podany w §3 Regulaminu. 

  4. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. 

  5. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedawcy.

  6. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego. 

  7. W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego).

§14. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Produktów cyfrowych i Korepetycji termin ten jest liczony od chwili zawarcia Umowy.

  2. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  3. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do: 

  1. umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości; 

  2. umów, których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

  3. umów, w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  4. umów o dostarczanie treści cyfrowych (Produkty cyfrowe), za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawarcia umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy na trwałym nośniku.

  1. Klient traci prawo odstąpienia od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego w momencie dostarczenia przez Sprzedawcę linku lub danych logowania do Platformy edukacyjnej, co jest równoznaczne z rozpoczęciem świadczenia.

  1. W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym sytuacji wymienionych w ust. 3 powyżej Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.

  2. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem. Nie jest to jednak obowiązkowe. 

  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.

  4. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

  5. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu, w tym koszt opakowania i nadania.

  6. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy o dostarczenie Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim. 

§15. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:

    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

  2. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl


§16. Dane osobowe i pliki Cookies

Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: https://babaodpolskiego.pl/politykaprywatnosci/ 

§17. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.

  2. W sytuacji, gdyby pomiędzy Stronami doszło do sporu i nie doszłyby do porozumienia polubownego, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym takich jak: zmiany przepisów prawa, orzeczenia organu państwowego, zmiany warunków świadczenia usług, w tym zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 

  4. Sprzedawca informuje o planowanych zmianach Regulaminu poprzez ich publikację na swojej Stronie internetowej oraz Platformie edukacyjnej, a w przypadku Użytkowników, z którymi wiążą go Umowy, także drogą elektroniczną na adres email Użytkownika, o ile Użytkownik podał go Sprzedawcy. 

  5. Zmiany obowiązują od dnia publikacji Regulaminu na Stronie, z wyjątkiem Klientów, Użytkowników i Uczniów, z którymi Sprzedawca zawarł Umowę przez wprowadzeniem zmian i nie została ona wykonana w całości do czasu wprowadzenia zmian. W przypadku takich Umów zmiany obowiązują nie wcześniej niż 14 dni od dnia poinformowania o nich Użytkownika, Ucznia i Klienta w sposób określony w ust. 3. Zmiany nie mają wpływu na prawa przez nich nabyte. 

  6. W przypadku zmian, które w sposób istotny zmieniają warunki zawartej Umowy, Klient i Użytkownik mają prawo wypowiedzieć Umowę w terminie 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianach. Jeżeli Użytkownik lub Klient nie wypowie Umowy w tym terminie, to zmiany w Regulaminie zaczną obowiązywać Użytkownika i Klienta od następnego dnia po upływie terminu do wypowiedzenia Umowy. 

  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy Prawa konsumenta, Kodeksu cywilnego, Prawa przedsiębiorców, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

  8. Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 17.10.2025 r. 

  9. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne są po kliknięciu w linki poniżej: 

    1. Regulamin sklepu oraz Regulamin Korepetycji w wersji obowiązującej do 16.10.2025 r.


Załącznik: Wzór odstąpienia od umowy