Zachęcam do zapoznania się z darmową publikacją „Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka. Refleksje wokół strategii funkcjonowania książki w szkole”, którą serdecznie Państwu polecam. Choć nie znajdziemy w niej rewolucyjnych rozwiązań, publikacja ta oferuje cenne wskazówki dotyczące budowania ekosystemu czytelniczego. Przedstawia nie tylko inspirujące pomysły na rozwijanie czytelnictwa, lecz także przekonujące argumenty, dlaczego i w jaki sposób warto to robić. Szczególnie ważnym aspektem jest omówienie kwestii lektur obowiązkowych i wyjaśnienie, dlaczego nie stanowią one optymalnego rozwiązania. Gorąco polecam tę lekturę!
Autorzy i autorki: dr Kinga Białek (Szkoła Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego), prof. Krzysztof Biedrzycki (Instytut Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Jagielloński), Maria Deskur (Fundacja Powszechnego Czytania ), dr Joanna Dobkowska (Uniwersytet Warszawski), Agnieszka Karp-Szymańska (Fundacja Czas Dzieci), Wioletta Maciejewska (VI Liceum Ogólnokształcące we Wrocławiu), Karina Mucha (Psychologia Edukacyjna, SWPS), Edyta Plich (Fundacja Edico), Agnieszka Rasińska-Bóbr (Instytut Książki), Aleksandra Ruszkowska (Wydawnictwo Mamania).
Ilustracje: Joanna Gniady
Projekt graficzny: Dorota Nowacka
ISBN: 978-83-961299-9-4
Druk ufundowała Drukarnia Abedik
Publikacja jest bezpłatna.