Zafascynować literaturą, nauczyć myśleć logicznie i pomagać w zdobyciu umiejętności precyzowania myśli, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa.
Przygotujemy cię do konkursów kuratoryjnych, olimpiad, matury z języka polskiego i filozofii; debat; nauczymy łaciny, nauczymy języka polskiego od postaw. Pracujemy też z osobami, które cierpią z powodu zaburzeń nastroju; dysleksji, wybrały nauczanie domowe lub są diagnozowane pod kątem spektrum autyzmu, ADHD. W naszym zespole pracują dwie dyplomowane psychoterapeutki.
Aneta Korycińska
Wymyśliłam sobie najbardziej sformalizowany zawód i wykonuję go tak, że wspaniale się przy tym bawię. Jestem polonistką, redaktorką, oligofrenopedagożką i podcasterką, a także założycielką marki „Baba od polskiego”, która od 2017 roku przyciąga uwagę ponad 10 milionów użytkowników. Zwyciężyłam w konkursie VIVELO Top Creators 2024 w kategorii Education i jestem laureatką nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie „Książka Roku 2024” polskiej sekcji IBBY. Napisałam książkę „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD” (wyd. Prószyński i S-Ka) oraz planery: szkolny, ósmoklasisty i maturzysty (wyd. Eurograf-Bis). Jestem też autorką serii „Nauka z audiobooka” (wyd. Harde) i piszę posłowia do serii klasyki polskiej literatury „Kiedyś Przeczytam” wydawnictwa Powergraph. Organizuję Romantykon – konwent miłośników romantyzmu, a także tworzę scenariusze lekcyjne dla instytucji kulturalnych, np. Teatru Polskiego w Warszawie i Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Tworzę materiały edukacyjne, mówię o mnemotechnikach, tłumaczę z polskiego na nasze i przede wszystkim udowadniam niedowiarkom, że każdy może być dobry z pisania. Jestem taką babą od polskiego, dla której nie ma znaczenia, czy młody człowiek czyta „Potop” czy mangi — jeśli ma coś do powiedzenia, niech odważy się mówić to głośno, bo język polski to nauka krytycznego myślenia i dialogu. Do tego jestem oligofrenopedagożką z ADHD, nie śpię, gadam, latam i pokazuję, że metody nauki stosowane przy pracy z osobami neuroatypowymi są dobre dla wszystkich — tym właśnie jest „moja” edukacja włączająca. Uwielbiam się uczyć i poznawać nowe branże — ukończyłam polonistykę, psychologię zwierząt, zarządzanie oświatą, oligofrenopedagogikę oraz redakcję językową tekstów. Na co dzień prowadzę zajęcia indywidualne z uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych, przygotowuję do olimpiad oraz szkolę nauczycieli i firmy. Prywatnie jestem mamą i wierzę, że w edukacji najważniejszy jest dialog z każdym człowiekiem.
Od marca 2021 r. nie jestem już jedną Babą od polskiego.
Samanta Dryja-Zabielska
Jestem tęczową osobą nauczycielską. Słucham, wspieram, uczę, bawię. Działam według autorskiego programu, który dostosowuję do indywidualnych potrzeb osoby uczącej się. Traktuję proces nauczania-uczenia się jako wspólną podróż, pełną niespodzianek, trudności i pomyślnych rozwiązań. Na zajęciach tworzę przyjazną, bezpieczną atmosferę.
Moim konikiem jest czytanie – uczę uważnego, krytycznego czytania i sprawiam, że ta czynność staje się przyjemna. Stworzyłom pomoc w samodzielnym czytaniu - Lekturownik. Zagadnieniem czytania zajmuję się również naukowo. Napisałom współautorską monografię „Czytanie w praktyce szkolnej. O odbiorze lektur szkolnych” oraz liczne artykuły na temat czytania krytycznego, etycznego, ekokrytycznego.
Ukończyłom studia filologiczne I i II stopnia o specjalności antropologiczno-kulturowej i nauczycielskiej a także semestr historii sztuki na UJ. Mam za sobą także pomyślnie zakończony pierwszy semestr studiów Artes Liberales UW, jestem w trakcie kursu tutorskiego. Lubię się rozwijać, dlatego w codzienności dostrzegam okazje do nauki czegoś nowego. Błędy to nie porażki tylko nieodłączony element procesu uczenia się.
Katarzyna Zwolska-Płusa
Cześć! Jestem polonistką, filozofką i psychoterapeutką w szkoleniu. W czym mogę Ci pomóc? Przygotowuję do egzaminów z języka polskiego na każdym etapie kształcenia, prowadzę zajęcia rewalidacyjne dla osób w spektrum autyzmu. Wszystko to w atmosferze dialogu i twórczej pasji.
W mojej ofercie znajdziesz również, a raczej przede wszystkim, konsultacje psychoterapeutyczne. Jeśli doświadczasz traumy szkolnej, zaburzeń odżywiania, depresji czy lęków – postaram się pomóc. Szczególnie dobrze czuję się w pracy z osobami autystycznymi, do których sama się zaliczam. Cechuje mnie duża otwartość na nauroróżnorodność. Wspieram też osoby queer. Z zaangażowaniem pracuję w Fundacji Dziewczyny w Spektrum, która działa dla dziewcząt, kobiet i osób LGBT+ w spektrum autyzmu.
By zająć się psychoterapią, postanowiłam zrezygnować z kariery naukowej, ale wciąż mam w sobie „małego mądralę”, dlatego mogę też pomóc Ci w redakcji tekstów naukowych.
Jestem pisarką i poetką nominowaną do Wrocławskiej Nagrody Silesius, więc jeśli potrzebujesz warsztatów twórczych, konsultacji literackich albo po prostu rozmów o literaturze współczesnej – jestem do dyspozycji.
Specjalizacja: nauczycielka, psychoterapeutka, tutorka rozwojowa
Zakres wsparcia: traumy szkolne, przemoc rówieśnicza, zaburzenia depresyjne i lękowe, zaburzenia odżywiania, autoagresja, planowanie celów edukacyjnych, mentoring edukacyjny, wsparcie dla neuroróżnorodności i osób LGBT+
Doświadczenie zawodowe: Od 2011-2022 pracowałam jako tutorka szkolna i rozwojowa z dziećmi i młodzieżą w Autorskim Liceum Artystycznym i Akademickim ALA w Częstochowie. Szkoliłam nauczycieli i dyrektorów szkół w obszarze edukacji spersonalizowanej (projekt „Wychować Człowieka Mądrego”). Od 2016 do 2022 roku prowadziłam zajęcia z zakresu kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, tutoringu akademickiego na Uniwersytecie im. Jana Długosza w Częstochowie. Tam też przygotowuję rozprawę doktorską o posttruamatycznym doświadczeniu sacrum w literaturze. Od roku 2020 jestem nauczycielką współorganizującą kształcenie dla dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu. Prowadzę własny gabinet w Częstochowie oraz przyjmuję w gliwickim Ośrodku Terapii Rodzin i Par.
Katarzyna Kotaba
Jestem doktorką literaturoznawstwa, polonistką, biblioterapeutką, edukatorką. Udzielam korepetycji z języka polskiego. Ponadto mam doświadczenie w prowadzeniu spotkań autorskich, warsztatów biblioterapeutycznych, ogólnorozwojowych, czy przeznaczonych dla rodziców, na których podpowiadam nie tylko co, ale też jak czytać dzieciom i z dziećmi. Uważam, że literatura jest drogą do zrozumienia siebie i innych.
Prowadzone przeze mnie badania naukowe dotyczyły literatury dla dzieci i młodzieży, w związku z czym podpowiadam młodym ludziom, co, zgodnego z ich zainteresowaniami, pasją, warto przeczytać.
Pokazuję również jak robić notatki, by nie były jedynie zlepkiem słów zapisanych na białej karcie.
Prowadzę korepetycje z pisania prac dyplomowych: wyjaśniam krok po kroku, jaka powinna być budowa pracy, jak dobierać tematy, tworzyć rozdziały, jaką metodologię wybrać i jak konstruować wypowiedź.
W nauczaniu stawiam na indywidualne podejście do osób uczniowskich, wzajemny szacunek i komfort pracy.
Z uśmiechem i otwartością podchodzę do każdego człowieka.
Magda Rudkowska
Zawodowo czytam i piszę, pracuję naukowo (dr hab. w dziedzinie literaturoznawstwa), od zawsze lubię uczyć siebie i innych. Nie ma, że boli, uczę do skutku. Staram się też o wzajemną przyjemność i rozwijanie zainteresowań.:)
Monika Gawianowska
Jestem głęboko przekonana o tym, że edukacja to przede wszystkim relacja. Utwierdzam się w tym przekonaniu codziennie, podczas mojej szkolnej praktyki i w indywidualnej pracy z osobami uczniowskimi. Uczę języka polskiego w szkole podstawowej oraz w technikum, jestem także nauczycielką wspomagającą ucznia w spektrum autyzmu. Od trzech lat przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty; jestem egzaminatorką maturalną. Ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim, podyplomowo studiowałam dziennikarstwo i PR oraz bibliotekoznawstwo. Interesuję się historią polskich Żydów, mechanizmami dyskryminacji i wykluczenia. Najchętniej czytam literaturę faktu i poezje Szymborskiej.
Małgorzata Bryda
Cześć! Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie, dyplomowaną nauczycielką języka polskiego z dwudziestoletnim stażem, egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Od kilku lat pracuję także jako osoba wspierająca proces kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym w spektrum autyzmu. Ponadto jestem trenerem mentalnym dzieci i młodzieży, ukończyłam kurs Treningu Umiejętności Społecznych. Zapraszam na zajęcia, w czasie których przygotuję Cię do egzaminu ósmoklasisty, nauczę pisania różnych form wypowiedzi, omówię z Tobą każdą lekturę, każde zagadnienie gramatyczne, pomogę w zrozumieniu bieżącego materiału, w powtórzeniu wiadomości do kartkówek, sprawdzianów. Chętnie podejmę się także przygotowania Cię do konkursów literackich, kuratoryjnych. Mam na swoim koncie finalistów i laureatów konkursów, od zasięgu miejskiego po ogólnopolski. Od lat przyświeca mi cel, żeby w trakcie zajęć pokazywać, że nauka przedmiotu może być przyjemna, a nawet zabawna, że nie trzeba się bać mnie czy tym bardziej "polskiego".
Wojciech Górnaś
Uczy języka polskiego jako obcego, pracuje również jako nauczyciel literatury. Przez większość dotychczasowego życia zawodowego zajmował się książkami – z wykształcenia jest redaktorem… dlatego jeśli poprawi Twoje wypracowanie, traktuj to jako duży krok na drodze do literackiego Nobla. Umie improwizować do rymu trzynastozgłoskowcem, choć gdy zaczyna to robić, jego córka Olga każe mu natychmiast przestać. Czasem spotkacie go w Puszczy Białowieskiej, gdzie działa jako aktywista graniczny.
Anna Sobieska
Zawodowo zajmuję się badaniem historii literatury, pracuję w Polskiej Akademii Nauk. Pisałam książki o Leśmianie, Tuwimie, Liebercie..., o poezji rosyjskiej i kulturze romskiej. Wiem, co to lęk przed mówieniem, przed egzaminem, sprawdzianem czy kartkówką. Znam uczucie złości, gdy materiał do opanowania wydaje się trudny i nudny. Chętnie pomagam.
Za komunikację z Państwem odpowiada:
Robert Kowalski
Pisarz i poeta, autor powieści „Wieszczowie" (K.I.T. Stowarzyszenie Żywych
Poetów, 2020) o Adamie Mickiewiczu, Juliuszu Słowackim i Fryderyku Chopinie i książki „Od
Adama do Zygmunta. Romantyczne biografie” (Pewne wydawnictwo, 2022). Prowadzi stronę
„Paryskie salony romantyków" – kompendium wiedzy na temat romantyzmu, zawierające biografie, portrety i fotografie, drzewa genealogiczne, metryki oraz wiele innych informacji o
najważniejszych artystach epoki. Zorganizował larp „Wesele Sand i Chopina" w pałacu w Jabłonnie (2020), od 2021 roku współorganizuje konwent miłośników romantyzmu „Romantykon”, wprowadził również w życie projekt „Potomkowie romantyzmu" – serię wywiadów ze współcześnie żyjącymi potomkami romantyków.
Paryskie salony romantyków
Jan Brożek
Prawa półkula Baby od polskiego (ale nie półmózg). Jako COO rozwijam pomysły, żeby Baba rosła w siłę, a Aneta skupiała się na uczeniu. Podobno pcham Babowy wózeczek do przodu (bo do tyłu byłoby trudno).
Stefa Marchwiówna
Osoba współzałożycielska magazynu “Stoner Polski” i Stowarzyszenia Kultura w Pracy. Zajmuje się graficznym projektowaniem publikacji, typografią, komunikacją wizualną, składem i ilustracją. Publikowałx w “Wizjach”, “Rzyradorze” i “Szajnie”. Współpracowałx m.in z Domem Literatury w Łodzi, Fundacją Duży Format, Fundacją KONTENT, Wydawnictwem Ha!art, Krakowską Szkołą Poezji im. Aleksandra Fredry i Stowarzyszeniem Pisarzy Polskich.