Ożeż ty, orzeszku! Przecież to genialne! Przypadki to kolory tęczy, szczęśliwa siódemka! Dzięki skojarzeniom i wizualizacjom możemy ich nauczać w sposób efektywny i przyjemny. „Ekipa rzeczownika. Nieprzypadkowa gra o przypadkach” to zabawna gra, która sprawia, że dzięki pomocnemu psu Gramatyńczykowi i Spryciuli gramatyka przestaje być trudnym zagadnieniem.

Ekipa rzeczownika, rys. Agnieszka Dymek, pomysł Justyna Kesler
Ekipa rzeczownika, rys. Agnieszka Dymek, pomysł Justyna Kesler
Ekipa rzeczownika, rys. Agnieszka Dymek, pomysł Justyna Kesler
Ekipa rzeczownika, rys. Agnieszka Dymek, pomysł Justyna Kesler

autorka: 

Justyna Kesler

ilustracje: 

Agnieszka Dymek

Wiek: 10+
Rok wydania: 2024
Wymiary: 205 x 250 x 40 mm
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 10-30
Liczba elementów: 200


Nie musisz wkuwać przypadków na pamięć – możesz się nimi bawić i mimochodem zapamiętywać. Nie chodzi tylko o punkty (orzeszki), bo grać można też samemu bez rywalizacji. To także świetne narzędzie do pracy grupowej w klasie oraz do sprawdzania wiedzy uczniów.
Spryciula to uczeń, która nie lubi się uczyć, więc szuka sprytnych sposobów na szybkie i skuteczne przyswojenie wiedzy. Jestem jego fanką, bo teraz pomaga poznać odmianę przez przypadki i to w praktyce.

Twórczynie gry proponują trzy warianty zabawy: Jeden na Jednego, Turlane Przypadki, (Nie)Przypadkowa Układanka, ale można tworzyć własne konfiguracje. Dzięki metodzie ZZZ (to nie takie trzy razy „Z”, o jakim myślimy, tu się nie da zapomnieć, bo wiedzę testuje się w praktyce), czyli Zagraj–Zrozum–Zapamiętaj, można wspierać uczniów, rodziców i nauczycieli w przekazywaniu wiedzy dotyczącej najtrudniejszych, a może i najnudniejszych zagadnień z przedmiotów szkolnych.


Nasza Księgarnia utworzyła pomoce dydaktyczne o różnym stopniu trudności, idealne na każdym etapie edukacyjnym: od klas 0–3 po szkoły ponadpodstawowe; tę rozgrywkę szczególnie warto wykorzystywać do pracy w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Każdy przedmiot szkolny ma w tej serii gier swój kolor i zwierzęcego eksperta – tym razem przez meandry języka prowadzi nas Gramatyńczyk. Wszystkie propozycje gier i zabaw sprawdzą się zarówno w szkole, jak i w domu. Z tą ekipą wiedza sama wchodzi do głowy!

Dołącz do grupy EDUkawiareNKi grupy założonej przez wydawnictwo Nasza Księgarnia. Celem grupy jest wspieranie rodziców i nauczycieli szukających wartościowej wiedzy o tym, jak na co dzień wspomagać rozwój dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. W grupie pomagamy sobie nawzajem dobierać książki, gry i zabawki do bieżących potrzeb dzieci (od 1. roku życia) i młodzieży. Wszystko w trosce o ich jak najlepszy rozwój i wsparcie w zdobywaniu wiedzy z różnych obszarów, na różnych etapach edukacyjnych.


Spróbuj tej gry i przekonaj się, że najlepsza nauka to ta, która dzieje się dzięki zabawie. A wewnątrz gry znajdziesz moją rekomendację i oznaczenie, który wariant zabawy jest moim ulubionym! 

Trzymajcie się, orzeszki! 

UWAGA! Poprowadziłam lekcje z grą. Gościła mnie (i autorkę gry Justynę Kesler) Szkoła Podstawowa w Zamieniu.