Porozmawiaj ze mną o poezji! No weź, plizzzz. Chodź pogadać. Mam taki plan, by wybić mojemu absolwentowi z głowy tę myśl:

„nienawidzę poezji in general. po prostu nie trawię, nie jest nam po drodze ze sobą. i w szkole wcale nie słuchałem, jak było omawianie, nigdy nie umiałem się skupić, bo miałem wrażenie, że to są jakieś pierdoły, ni cholery nie umiem podłączyć się pod czyjąś koncepcję interpretacji, ale też no… poezja w szkole zawsze była, jest i będzie na maksa nudna. I też nie kupuję w ogóle tego, że musimy analizować te wszystkie * środki poetyckie i udawać, że to ma jakieś znaczenie – moze ma, a może nie. ja wolę raczej takie cherry picking: wybierać sobie z wiersza coś, co mnie sie podoba, a nie analizować to w kontekście całego wiersza. ludzie pisali różne rzezy, np. modlitwy na kamieniach wróżebnych i czy je analizujemy dzisiaj? nie! Życie biegnie do przodu i z poezją jest tak samo, kto czyta dziś poezje?! czy tak naprawdę tak ważne jest rozbudzenie w młodzieży pasji do czegoś, czym się interesuje max 5000 ludzi w tym kraju” [pisownia oryginalna z czatu na Instagramie]

Zapraszam dzisiaj na bezpłatny webinar: „Poezja bez filtra, czyli jak uczyć w epoce nowych mediów”, będę rozmawiała wraz z Justyną Radomińską o tym, czym jest dla nas poezja w szkole, a czym jest ona dla osób uczniowskich. Jak jej uczyć? Czy warto?

Spotkanie poprowadzi Magdalena Piotrowska – Dyrektorka ds. edukacji w Fundacji na rzecz Wielkich Historii i współtwórczyni konkursu fotograficznego „Baczyński bez filtra”.

Widzimy się o 19.00 tutaj: https://fb.me/e/2sUA2sQMX

@wielkiehistorie @baczynskibezfiltra #poezja #baczyński #nauczyciel #językpolski #nauczycielka