Wyobraźcie sobie taką sytuację, w której wchodzicie na plac zabaw, siadacie w piaskownicy i wszyscy się cieszą, miło was witają, pokazują swoje babki z piasku i pytają, czy chcesz z nimi zrobić kolejne, podzielą się foremkami. Macie to? Wspaniałe, prawda? Chociaż brzmi nierealnie, to tak właśnie miałam wczoraj podczas VII Kongresu Polonistów/ek i Bibliotekarzy/ek organizowanym przez czasopismo „Polonistyka”. Ba! Byłam jedną z czworga prelegentów, a to wielki zaszczyt, bo ta fantastyczna czwórka to troje (hihi): Łukasz Szeliga, Katarzyna Włodkowska i Irmina Żarska. 
Mam poczucie wspólnoty nauczycielskiej, której tak mi zawsze brakowało w tym zawodzie, ba! mam informacje, że nie tylko mnie jej brakowało.
Dodatkowo w styczniowym numerze „Polonistyki” przeczytacie mój pierwszy artykuł opublikowany na łamach tego czasopisma.
Publikuję te zdjęcia, by udowodnić, że mam jakieś życie towarzyskie 😛

Dobra zabawa podczas kongresu?

Jasne! 🎊🙌😆
Wpadam tam i mam zamiar się zadomowić.
Już w piątek 18 listopada będę latać, gadać, pełen serwis.

Opowiem o moich polonistycznych patentach na sukces edukacyjny, jak pracować z uczniami mającymi trudności edukacyjne i wdrażać w klasie edukację włączającą.

Podzielę się wskazówkami, jak sprawić, aby uczniowie na lekcjach języka polskiego rozwijali swoją kreatywność, jednocześnie motywując się do uzyskania satysfakcjonującego wyniku na egzaminie albo olimpiadzie.
Opowiem, jak kształcić, aby zarówno uczniowie zdolniejsi, jak i ci słabsi osiągali sukcesy edukacyjne (🔥wykluczę ten podział) – pokażę metody pracy z podopiecznymi z trudnościami w uczeniu się, deficytami uwagi, dysleksją czy obniżonym nastrojem.
Pokażę moje sprawdzone sposoby na nielubiane tematy egzaminacyjne, czyli jak uczyć pisania rozprawki, rozwijając umiejętność analitycznego myślenia oraz kreatywność, oryginalność i pomysłowość uczniów.
A przede wszystkim powiem o tym,
dlaczego
w szkole
nie zawsze musi chodzić o wiedzę 🙃, czyli jak zmienić postrzeganie nauczania szkolnego zarówno przez nauczyciela, jak i przez ucznia, i czym tak naprawdę jest edukacja włączająca 😻 oraz jak można ją wdrażać na lekcjach, aby z jednej strony realizować założenia podstawy programowej, a z drugiej zagwarantować uczniom optymalne warunki do nauki.

Tego dnia spotkam się z Łukaszem Szeligą, Katarzyną Włodkowską, Irminą Żarską, Agnieszką Jankowiak-Maik, Weroniką Grochowską.
Dziękuję Klaudii Raflik i „Polonistyce” za tę możliwość.