Jak wykorzystać “Akademię Pana Kleksa” w szkole?

Język i motywacja: uważaj na to, co mówisz, do tego przyda się ćwiczenie “ale-eliminacji” – zamiast “chciałbym, ale nie umiem”, od teraz stosuj “chciałbym, więc będę próbować”.

Empatia: największą magiczną mocą jest dar empatii – przekazywany z ojca na córkę, to umiejętność czucia tego, co inni, stawiania się w ich sytuacji i nieoceniania.

Adaptacja i ekranizacja: czy “Kleks. Nowy początek” jako adaptacja powieści jest dopasowany do dzisiejszych czasów? Dlaczego? Z jakiego powodu dzisiaj byłoby trudno stworzyć ekranizację powieści?

Rodzina: każda jest inna i mierzy się z innymi problemami. Nie znamy też wszystkich tajemnic naszych rodziców.

Relacje z rówieśnikami: dlaczego trudno nam być sobą, zwłaszcza wśród nowej grupy? Dlaczego inność bywa problemem i czy jesteśmy źli z natury, czy okoliczności nas takimi czynią.

Post powstał we współpracy z @filmwszkole i zachęcam do zaobserwowania tego profilu. 

#współpracaedukacyjna

Jeśli Wasi uczniowie obejrzą film (pewnie tak będzie), to możecie wykorzystać to doświadczenie podczas lekcji języka polskiego. W filmie podrzucamy kilka pomysłów. Dziękuję @filmwszkole za współpracę i obecność w gronie tak miłych mi osób.