Jak wykorzystać “Akademię Pana Kleksa” w szkole?
Język i motywacja: uważaj na to, co mówisz, do tego przyda się ćwiczenie “ale-eliminacji” – zamiast “chciałbym, ale nie umiem”, od teraz stosuj “chciałbym, więc będę próbować”.
Empatia: największą magiczną mocą jest dar empatii – przekazywany z ojca na córkę, to umiejętność czucia tego, co inni, stawiania się w ich sytuacji i nieoceniania.
Adaptacja i ekranizacja: czy “Kleks. Nowy początek” jako adaptacja powieści jest dopasowany do dzisiejszych czasów? Dlaczego? Z jakiego powodu dzisiaj byłoby trudno stworzyć ekranizację powieści?
Rodzina: każda jest inna i mierzy się z innymi problemami. Nie znamy też wszystkich tajemnic naszych rodziców.
Relacje z rówieśnikami: dlaczego trudno nam być sobą, zwłaszcza wśród nowej grupy? Dlaczego inność bywa problemem i czy jesteśmy źli z natury, czy okoliczności nas takimi czynią.
Post powstał we współpracy z @filmwszkole i zachęcam do zaobserwowania tego profilu.
#współpracaedukacyjna
Jeśli Wasi uczniowie obejrzą film (pewnie tak będzie), to możecie wykorzystać to doświadczenie podczas lekcji języka polskiego. W filmie podrzucamy kilka pomysłów. Dziękuję @filmwszkole za współpracę i obecność w gronie tak miłych mi osób.