Kopiowanie treści ogólnodostępnych wymaga zaznaczenia źródła i może być wykorzystywane tylko do własnych celów edukacyjnych. Czerpanie jakikolwiek korzyści z mojej pracy jest zabronione, a takie sprawy są śledzone przez prawniczkę od własności intelektualnej.
Możesz zostać moim patronem/moją patronką: https://patronite.pl/babaodpolskiego/
Znajdziesz mnie w sieci od 2016 r.
[instagram-feed]
ALE JAZZ! PODCAST (poniżej lista odcinków)
Wiecie, że Zeus był rozwiązły i niemoralny. Lubił pod postacią różnych zwierząt porywać kobiety, jako byk zrobił tak z piękną Europą. Dziewczyna zobaczyła zwierzę, usiadła na jego grzbiecie i tyle ją widziano. [Do tej historii nawiązywał w symbolicznym obrazie “Szał uniesień” Podkowiński, u niego Europa była rudowłosą kobietą na koniu – w jego interpretacji jest to historia o instynktach, niebezpiecznym szale erotycznym– chyba za dużo, usunę w wersji wideo, będzie krócej]. A co, gdyby Europa na byku opowiadała o smutku i totalitaryzmie?
Zbylut Grzywacz komentował PRL-owską rzeczywistość, spod znaku pustych półek i haków w sklepach mięsnych, przez malarstwo, ukazywał jej rozdwojenie między prawdą a propagandą. Udało się to zwłaszcza w pracach z cyklu „Wołowy”, np. w obrazie „Porwanie Europy”, na którym naga postać kobieca obejmuje wołową tuszę z odciętą głową. W tle widoczna jest niema, szara kolejka postaci. Barwy mają tylko „Europa” i byk, reszta stapia się z tłem, zgodnie z socjalistyczną zasadą, mówiącą, by się nie wyróżniać. To groteskowe ukazanie alegorii erotycznej (byka) w mięsną, krwawą tuszę wołu pokazuje, jak ideologia totalitarna odbiera piękno i siłą deformuje człowieka.
Kultowe opracowanie pytań jawnych na maturę ustną 2025 w cenie 90 złotych! Kliknij tutaj, aby przejść do sklepu!
Kontakt w sprawie korepetycji i sklepu: 530273684 (Robert Kowalski);
mail: babaodpolskiego@gmail.com
Odrzuć