To propozycja, a nie jedyne słuszny sposób pisania. Testowana na ludziach.
1 AKAPIT |
WPROWADZENIE/ANALIZA FRAGMENTU KONTEKST (wystarczy jeden, polecam danie go do wstępu, przy okazji wiadomo, od czego zacząć) |
|
TEZA – Należy zatem stwierdzić, że…[przerabiasz polecenie] |
||
2 AKAPIT |
ARGUMENT 1 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) |
|
PRZYKŁAD LEKTURY OBOWIĄZKOWEJ/ WSKAZANEJ W POLECENIU Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] |
||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) |
||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU |
||
3 AKAPIT |
ARGUMENT 2 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) |
|
UTWÓR LITERACKI Z INNEJ EPOKI Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] |
||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) |
||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU |
||
4 AKAPIT |
ARGUMENT 3 (zdanie oznajmujące, uniwersalne, nie sugeruje lektury) |
|
UTWÓR LITERACKI Z INNEJ EPOKI Można to zauważyć w [nazwa gatunku] pt.: “[TYTUŁ] [AUTORSTWO], w którym… [NAWIĄZAĆ DO ARGUMENTU] |
||
REFLEKSJA Z TREŚCI (TO NIE JEST STRESZCZENIE, BARDZIEJ INTERPRETACJA) |
||
PODSUMOWANIE — JEDNYM ZDANIE ZBIERZ WSZYSTKO I ODNIEŚ SIĘ DO ARGUMENTU |
||
5 AKAPIT |
PODSUMOWANIE WSZYSTKIEGO, PRZYPOMINASZ TEZĘ, ARGUMENTY I TEKSTY, NA KTÓRE SIĘ POWOŁAŁ_Ś W ROZWINIĘCIU |