Wie­lo­spe­cja­li­stycz­na oce­na pozio­mu funk­cjo­no­wa­nia ucznia (WOPFU) to pro­ce­du­ra, któ­ra ma na celu okre­śle­nie indy­wi­du­al­nych potrzeb edu­ka­cyj­nych i roz­wo­jo­wych ucznia, z uwzględ­nie­niem jego moc­nych i sła­bych stron oraz moż­li­wo­ści psy­cho­fi­zycz­nych. WOPFU jest prze­pro­wa­dza­na przez zespół spe­cja­li­stów, w skład któ­re­go wchodzą:

  • nauczyciele,
  • peda­gog specjalny,
  • psycholog,
  • logopeda,
  • tera­peu­ta SI,
  • tera­peu­ta zajęciowy,
  • lekarz,
  • ewen­tu­al­nie inne oso­by posia­da­ją­ce odpo­wied­nie kwalifikacje.
Celem WOPFU jest opra­co­wa­nie Indy­wi­du­al­ne­go Pro­gra­mu Edu­ka­cyj­no-Tera­peu­tycz­ne­go (IPET), któ­ry jest doku­men­tem okre­śla­ją­cym zakres i rodzaj wspar­cia, jakie­go uczeń będzie wyma­gał w celu reali­za­cji obo­wiąz­ku szkolnego.


WOPFU prze­pro­wa­dza się w dwóch etapach:

  • etap pierw­szy – zbie­ra­nie infor­ma­cji o uczniu,
  • etap dru­gi – ana­li­za i inter­pre­ta­cja informacji.
Pod­czas eta­pu pierw­sze­go zespół spe­cja­li­stów zbie­ra infor­ma­cje o uczniu z róż­nych źró­deł, w tym:
  • roz­mo­wy z rodzi­ca­mi lub opie­ku­na­mi praw­ny­mi ucznia,
  • obser­wa­cje ucznia w róż­nych sytuacjach,
  • wyni­ki badań i testów,
  • opi­nie innych specjalistów.
Pod­czas eta­pu dru­gie­go zespół spe­cja­li­stów ana­li­zu­je i inter­pre­tu­je zebra­ne infor­ma­cje, aby okre­ślić indy­wi­du­al­ne potrze­by edu­ka­cyj­ne i roz­wo­jo­we ucznia. Infor­ma­cje te są następ­nie wyko­rzy­sty­wa­ne do opra­co­wa­nia IPET.


WOPFU jest waż­ną pro­ce­du­rą, któ­ra pozwa­la na zapew­nie­nie ucznio­wi z nie­peł­no­spraw­no­ścią odpo­wied­nie­go wspar­cia edu­ka­cyj­ne­go i rozwojowego.

Jako BABA OD POLSKIEGO świad­czę taką usłu­gę zajęć rewa­li­da­cyj­nych i korek­cyj­no — kom­pen­sa­cyj­nych z języ­ka pol­skie­go dla uczniów z Liceum Astrid oraz Szko­ły w Chmu­rze i poma­gam rodzi­com oraz szko­łom w wyja­śnie­niu procedury.


BABIE OD POLSKIEGO sto­sow­ne wykształ­ce­nie i doświad­cze­nie do pro­wa­dze­nia zajęć rewa­li­da­cyj­nych oraz korek­cyj­no-kom­pen­sa­cyj­nych mają Ane­ta Kory­ciń­ska i Kata­rzy­na Zwolska-Płusa.


Wię­cej infor­ma­cji na temat zajęć rewa­li­da­cyj­nych znaj­dą Pań­stwo w zakład­ce: KSZTAŁCENIE SPECJALNE.