Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) jest dokumentem obowiązkowym dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, niezależnie od typu i rodzaju szkoły, do której uczęszcza.
IPET opracowuje się po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając diagnozę i wnioski sformułowane na jej podstawie oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Opracowując IPET, zespół specjalistów, w skład którego wchodzą rodzice lub opiekunowie prawni ucznia, nauczyciele, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, także lekarz, uwzględnia następujące elementy:
- wyniki wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia;
- zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
- indywidualne potrzeby rozwojowe, edukacyjne i możliwości psychofizyczne ucznia;
- możliwości środowiska szkolnego i lokalnego;
- oczekiwania rodziców lub opiekunów prawnych ucznia.
- celu kształcenia specjalnego ucznia;
- zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych;
- formach, metodach i sposobach realizacji programu nauczania;
- formach i metodach udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- formach i metodach współpracy z rodzicami lub opiekunami prawnymi ucznia;
- okresie obowiązywania IPET.
IPET jest dokumentem istotnym dla zapewnienia uczniowi z niepełnosprawnością odpowiedniej edukacji i wsparcia. Dzięki IPET, uczniowie z niepełnosprawnością mogą osiągnąć sukcesy edukacyjne i rozwijać swoje umiejętności i talenty.
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny należy opracować:
- do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń rozpoczyna naukę od początku roku szkolnego;
- w ciągu 30 dni od dnia złożenia w przedszkolu, szkole lub ośrodku orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
- lub 30 dni przed upływem okresu, na jaki został opracowany poprzedni program.
Jako BABA OD POLSKIEGO świadczę taką usługę zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno—kompensacyjnych z języka polskiego dla uczniów z Liceum Astrid oraz Szkoły w Chmurze i pomagam rodzicom oraz szkołom w wyjaśnieniu procedury.
W BABIE OD POLSKIEGO stosowne wykształcenie i doświadczenie do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych mają Aneta Korycińska i Katarzyna Zwolska-Płusa.
Więcej informacji na temat zajęć rewalidacyjnych znajdą Państwo w zakładce: KSZTAŁCENIE SPECJALNE.