zł149,00 z VAT
Rozprawka to jeden z dwóch rodzajów wypracowania o charakterze argumentacyjnym, który może pojawić się na egzaminie ósmoklasisty.
Przeanalizowałam wszystkie zasady oceniania i dodatkowe wytyczne, dzięki czemu z kursu dowiesz się wszystkiego na temat prawidłowego stawiania tezy i argumentów, a także rozważania problemu zawartego w poleceniu.
W kursie omawiam WSZYSTKIE zasady oceniania i podaję konkretne przykłady.
W ciągu 34 lekcji dowiesz się tego, co musisz wiedzieć, a także:
- przygotujesz się na pułapki zawarte w temacie rozprawki
- dowiesz się, czym jest teza i hipoteza
- zrozumiesz, jak przedstawić przykład z lektury obowiązkowej, aby ilustrował argument
- poznasz tajniki pisania w sposób logiczny i spójny
- zrozumiesz, jak uniknąć wyrażeń potocznych
- nauczysz się pisać tak, aby uniknąć błędów językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych
Opis
Rozprawka na egzaminie ósmoklasisty
Rozprawka to jeden z dwóch rodzajów wypracowania o charakterze argumentacyjnym, który może pojawić się na egzaminie ósmoklasisty.
Przeanalizowałam wszystkie zasady oceniania i dodatkowe wytyczne, dzięki czemu z kursu dowiesz się wszystkiego na temat prawidłowego stawiania tezy i argumentów, a także rozważania problemu zawartego w poleceniu.
W kursie omawiam WSZYSTKIE zasady oceniania i podaję konkretne przykłady.
W ciągu 34 lekcji dowiesz się tego, co musisz wiedzieć, a także:
- przygotujesz się na pułapki zawarte w temacie rozprawki
- dowiesz się, czym jest teza i hipoteza
- zrozumiesz, jak przedstawić przykład z lektury obowiązkowej, aby ilustrował argument
- poznasz tajniki pisania w sposób logiczny i spójny
- zrozumiesz, jak uniknąć wyrażeń potocznych
- nauczysz się pisać tak, aby uniknąć błędów językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych
Zawartość kursu
Moduł 1 – Realizacja tematu wypowiedzi
- Lekcja 1 – Czym jest rozprawka?
- Lekcja 2 – Forma wypowiedzi
- Lekcja 3 – Elementy polecenia
- Lekcja 4 – Kiedy wypowiedź w całości dotyczy problemu wskazanego w poleceniu?
- Lekcja 5 – Co jeszcze trzeba wiedzieć o wypracowaniu na egzaminie ósmoklasisty?
- Lekcja 6 – Podsumowanie
Moduł 2 – Elementy retoryczne
- Lekcja 1 – Co podlega ocenie w kategorii „Elementy retoryczne”?
- Lekcja 2 – Czym jest teza i hipoteza w rozprawce?
- Lekcja 3 – Czym są argumenty w rozprawce?
- Lekcja 4 – Co to znaczy: zilustrować argument przykładem?
- Lekcja 5 – Czym jest pogłębiona argumentacja w rozprawce?
- Lekcja 6 – Czym jest uporządkowanie argumentów w rozprawce?
- Lekcja 7 – Podsumowanie
Moduł 3 – Kompetencje literackie i kulturowe
- Lekcja 1 – Co podlega ocenie w kategorii „Kompetencje literackie i kulturowe”?
- Lekcja 2 – Co to znaczy: przywołać treści z lektury w sposób funkcjonalny?
- Lekcja 3 – Poprawność rzeczowa w rozprawce
- Lekcja 4 – Podsumowanie
Moduł 4 – Kompozycja tekstu
- Lekcja 1 – Co podlega ocenie w kategorii „Kompozycja tekstu”?
- Lekcja 2 – Jaka powinna być kompozycja rozprawki?
- Lekcja 3 – Spójność i logika wypowiedzi
- Lekcja 4 – Graficznie wyodrębnione akapity
- Lekcja 5 – Podsumowanie
Moduł 5 – Styl
- Lekcja 1 – Co podlega ocenie w kategorii „Styl”?
Moduł 6 – Język
- Lekcja 1 – Co podlega ocenie w kategorii „Język”?
- Lekcja 2 – Czym jest zakres środków językowych?
- Lekcja 3 – Czym jest zróżnicowana składnia?
- Lekcja 4 – Czym jest zróżnicowana leksyka?
- Lekcja 5 – Jakie są najczęściej popełniane błędy językowe?
- Lekcja 6 – Podsumowanie
Moduł 7 – Ortografia
- Lekcja 1 – Zasady oceniania w kategorii „Ortografia”
- Lekcja 2 – Najczęściej popełniane błędy ortograficzne w rozprawce
Moduł 8 – Interpunkcja
- Lekcja 1 – Zasady oceniania w kategorii „Interpunkcja”
- Lekcja 2 – Jak poprawnie stawiać przecinki? Złota zasada, która wyeliminuje 80% błędów!
- Lekcja 3 – Najczęściej popełniane błędy interpunkcyjne w wypracowaniu