Jeśli to czytasz — daj mi znać 🧡 na swoim ulubionym kanale:

09:00 rozpoczęcie i przywitanie 

1. SZKOŁA

09:10 

„Szkolne rany: hejt, wykluczenie i złe decyzje dorosłych” JOANNA RZEWNICKA 09:40 

Po wykładzie Asi rozmowa wszystkich prelegentów z modułu szkoła: 

A co jeśli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy  jako element profilaktyki wspierania ucznia w spektrum autyzmu? 

10:00 

„Diagnoza jako drogowskaz do indywidualizacji nauczania: Jak odkrywać i rozwijać  potencjał uczniów neuroróżnorodnych?” SYLWIA KOWALSKA

Wykład na temat tego, jak diagnoza może pomóc nauczycielom lepiej rozumieć i  dostosowywać metody nauczania do unikalnych potrzeb i mocnych stron uczniów,  zamiast skupiać się wyłącznie na trudnościach, przeszkodach, deficytach. 

10:30 

„Od etykiety do inkluzji: Jak szkoła może zyskać znając diagnozę uczniów?” JAN  GAWROŃSKI  

Wykład o tym, jak diagnoza może służyć jako narzędzie do budowania otwartego,  wspierającego środowiska szkolnego, które akceptuje i promuje różnorodność. Tu  oczywiście możesz Janku powiedzieć o kampanii. 

11:00 PRZERWA

11:30 

„Nowatorskie i inkluzywne metody nauczania: Adaptacja programów szkolnych dla  uczniów w spektrum autyzmu” MARCIN SIEKAŃSKI  

Praktyczne podejście do adaptacji materiałów edukacyjnych i metod nauczania, które  wspierają uczniów w spektrum autyzmu w pełnym uczestnictwie w zajęciach szkolnych. 

12:00  

„Współpraca nauczycieli i rodziców: Jak efektywnie wymieniać informacje i  wspierać rozwój dziecka?” DOMINIKA DZIAŁEK 

Wykład koncentrujący się na budowaniu partnerstwa między szkołą a domem, aby  wspólnie monitorować postępy dziecka i dostosowywać strategie wsparcia. 

12:30 

„Diagnoza ADHD jako profilaktyka dbania o swoje zdrowie” ANETA KORYCIŃSKA  (Baba od polskiego) 

13:00 

PANEL DYSKUSYJNY  


13:30 -14:15 PRZERWA NA OBIAD 

2. DOM 

14:15 

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU DOM  

„A co jeśli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy  jako element profilaktyki dbania o rozwój dziecka?”

14:30 

„Od diagnozy do świadomego rodzicielstwa. Rola rodziców w procesie wspierania  rozwoju dziecka. Kiedy warto szukać wsparcia także dla siebie?” ELA MANTHEY  

Diagnoza spektrum autyzmu to nie tylko początek drogi dla dziecka, ale także dla  rodziców. Wykład będzie o roli rodziców w procesie wspierania rozwoju dziecka po  diagnozie, podkreślając znaczenie świadomego rodzicielstwa. Będzie także o dbaniu o  własne zdrowie psychiczne i dobrostan rodziców, wskazując, kiedy warto szukać  wsparcia dla siebie oraz jakie formy pomocy są dostępne. Diagnoza dziecka to także  profilaktyka dbania o zdrowie rodziców?? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ  MIĘDZY ELĄ I IZĄ – jako płynne przejście do drugiego tematu) 

15:00 

„Zrozumienie zamiast strachu: Jak diagnoza może przekształcić obawy rodziców w  świadome działania?” IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA  

Wykład pomoże rodzicom przejść od lęku przed diagnozą do uznania jej za pierwszy krok  w świadomym wsparciu dziecka, które może prowadzić do pozytywnych zmian w życiu  rodziny. 

15:30 PRZERWA NA KAWĘ 

15:50 „Rodzina jako system: Wspieranie rodzeństwa i relacji rodzinnych ze  spektrum autyzmu w tle.” BEATA CHRZANOWSKA-PIETRASZUK ? 

Jak obecność dziecka w spektrum wpływa na dynamikę rodzinną i jakie strategie mogą  pomóc w budowaniu zdrowych relacji między rodzeństwem i rodzicami. Jak  świadomość wynikająca z diagnozy może pomóc rodzicom lepiej zrozumieć swoje  dziecko, budować silniejsze relacje i lepiej dostosować wsparcie do jego potrzeb. 

16:20 PANEL DYSKUSYJNY 


29.09.2024 NIEDZIELA 

3. TERAPIA 

09:00

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA  

„A co jeśli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy  jako element profilaktyki również w kontekście dbania o zdrowie psychiczne?” 

09:15 

„Diagnoza jako mapa drogowa: Jak świadomie kierować terapią, aby wspierać  rozwój i dobrostan dzieci i dorosłych w spektrum autyzmu?” DR EWA URBANOWICZ 

Jak diagnoza może pomóc specjalistom zdrowia psychicznego w dokładnym  zrozumieniu potrzeb dziecka i dorosłych i dostosowaniu strategii terapeutycznych, aby  jak najskuteczniej wspierały jego i rozwój / dobrostan psychiczny. Czy  samoświadomość, rozumienie własnej ścieżki może wspomagać proces  terapeutyczny i dlaczego? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY DR  URBANOWICZ I DR KANAR – jako płynne przejście do drugiego tematu) 

10:00 

„O samowiedzy osób w spektrum autyzmu – o źródłach, znaczeniu diagnozy oraz  oddziaływaniach terapeutycznych oraz psychoedukacji” DR MIROSŁAWA KANAR 

10:40 PRZERWA NA KAWĘ 

11:10 

„Świadome wsparcie zamiast korekty: Jak diagnoza może prowadzić do  holistycznego podejścia terapeutycznego?” PAULINA ZAWDZKA  

Wykład na temat zmiany perspektywy terapeutycznej z „naprawiania” deficytów na  wspieranie całościowego rozwoju, bazując na mocnych stronach i potencjale jednostki.

11:40  

„Diagnoza jako profilaktyka: Jak świadomie wspierać rozwój i tworzyć  długoterminowe plany wsparcia terapeutycznego?” / „Rola terapii w codziennym  życiu: Jak wdrażać strategie terapeutyczne także poza gabinetem?” MAGDA  MICHALSKA (MAGDA, TEMAT DO POTWIERDZENIA – daj proszę znać) 

12:15 

PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA 12:45 PRZERWA NA OBIAD 

4. PRACA 

13:30 

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU PRACA I TERAPIA 

„A co jeśli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy  jako element profilaktyki również w kontekście pracy i rozwoju kariery zawodowej?” 

13:45 

„Zrozumienie to wsparcie: Jak diagnoza może pomóc pracodawcom w tworzeniu  przyjaznych miejsc pracy?” JOANNA WODZIŃSKA I IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA 

Jak pracodawcy mogą wykorzystać informacje o diagnozie do tworzenia bardziej  inkluzyjnych środowisk pracy, które wspierają rozwój zawodowy i osobisty pracowników  w spektrum. 

14:30 

„Szanse i wyzwania na rynku pracy dla osób neuroróżnorodnych. Perspektywa  osoby w spektrum.” Rozmowa z KATARZYNĄ SUCHOŻEBRSKĄ  

15:00 PRZERWA 

15:20 

„Od diagnozy do przyszłości: Jak wspierać dziecko przygotowując je do  samodzielnej przyszłości?” JOANNA PĘKSA

15:50 

PANEL DYSKUSYJNY NA ZAKOŃCZENIE 

Jeśli to czytasz — daj mi znać 🧡 na swoim ulubionym kanale: