Jeże­li zda­jesz matu­rę roz­sze­rzo­ną z pol­skie­go, to koniecz­nie zapisz te infor­ma­cje, bo poka­zu­ję wszyst­kie zagad­nie­nia, któ­re mogą poja­wić się w wypra­co­wa­niu w maju!

CKE udo­stęp­ni­ła na swo­jej stro­nie tabel­kę z klu­czo­wy­mi ter­mi­na­mi i poję­cia­mi. Na roz­sze­rze­niu będziesz musiał/musiała roz­wa­żyć spo­so­by lub funk­cje reali­za­cji jed­ne­go z tych zagadnień.

TABELĘ MOŻESZ POBRAĆ STĄD

Rok temu wyglą­da­ło to tak, że CKE dosłow­nie wzię­ło dwa poję­cia z tej tabel­ki i wyko­rzy­sta­ło jako temat wypra­co­wa­nia. W tym roku może być podob­nie: albo będą jakieś poję­cia z zakre­su roz­sze­rzo­ne­go, np. wpływ arche­ty­pów na struk­tu­rę dzie­ła lite­rac­kie­go czy funk­cje syn­kre­ty­zmu gatun­ko­we­go, albo poję­cia z pod­sta­wy ale w uję­ciu ana­li­tycz­nym: np. funk­cje iro­nii w tek­ście lite­rac­kim czy np. wpływ prą­dów filo­zo­ficz­nych na struk­tu­rę utworu.

Moż­li­wo­ści jest spo­ro, więc nie bawi­my się w typo­wa­nie tema­tów, ale jeże­li chcesz się dobrze przy­go­to­wać do roz­sze­rze­nia, to koniecz­nie opra­cuj wszyst­kie zagad­nie­nia z tej tabel­ki. I daj znać komuś, kto będzie zda­wać roz­sze­rze­nie w tym roku!

Wię­cej na ten temat dowiesz się z moje­go kur­su do matu­ry (w skle­pie znaj­dziesz też kurs do egza­mi­nu ósmo­kla­si­sty). Chesz się z nim zapo­znać? KLIKNIJ TUTAJ

Jeśli to czy­tasz — daj mi znać 🧡 na swo­im ulu­bio­nym kanale:

Jeśli to czy­tasz — daj mi znać 🧡 na swo­im ulu­bio­nym kanale:

Chcesz zapisać się na korepetycje?