Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) to procedura, która ma na celu określenie indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych ucznia, z uwzględnieniem jego mocnych i słabych stron oraz możliwości psychofizycznych. WOPFU jest przeprowadzana przez zespół specjalistów, w skład którego wchodzą:

  • nauczyciele,
  • pedagog specjalny,
  • psycholog,
  • logopeda,
  • terapeuta SI,
  • terapeuta zajęciowy,
  • lekarz,
  • ewentualnie inne osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje.
Celem WOPFU jest opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET), który jest dokumentem określającym zakres i rodzaj wsparcia, jakiego uczeń będzie wymagał w celu realizacji obowiązku szkolnego.


WOPFU przeprowadza się w dwóch etapach:

  • etap pierwszy – zbieranie informacji o uczniu,
  • etap drugi – analiza i interpretacja informacji.
Podczas etapu pierwszego zespół specjalistów zbiera informacje o uczniu z różnych źródeł, w tym:
  • rozmowy z rodzicami lub opiekunami prawnymi ucznia,
  • obserwacje ucznia w różnych sytuacjach,
  • wyniki badań i testów,
  • opinie innych specjalistów.
Podczas etapu drugiego zespół specjalistów analizuje i interpretuje zebrane informacje, aby określić indywidualne potrzeby edukacyjne i rozwojowe ucznia. Informacje te są następnie wykorzystywane do opracowania IPET.


WOPFU jest ważną procedurą, która pozwala na zapewnienie uczniowi z niepełnosprawnością odpowiedniego wsparcia edukacyjnego i rozwojowego.

Jako BABA OD POLSKIEGO świadczę taką usługę zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno—kompensacyjnych z języka polskiego dla uczniów z Liceum Astrid oraz Szkoły w Chmurze i pomagam rodzicom oraz szkołom w wyjaśnieniu procedury.


W BABIE OD POLSKIEGO stosowne wykształcenie i doświadczenie do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych mają Aneta Korycińska i Katarzyna Zwolska-Płusa.


Więcej informacji na temat zajęć rewalidacyjnych znajdą Państwo w zakładce: KSZTAŁCENIE SPECJALNE.